to gutter og ei jente Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei. Nå kommer jeg fra bim. Fikk ei jente 15 april. Hun nekter og sove i sin egen seng. Tilogmed på dag tid. Hun vil rett og slett ikke være på soverommet vårt:( forstår ingenting. Sånn var ikke mine gutter. Ingenting hjelper. Ikke engang og ha hun på brystet eller mellom oss. Det er utrolig slitsomt. Så nå Sitter jeg her med hun i stua skikkelig stusselig. Hun vil sove her og ja da... Men funker jo dårlig i lengden det da. Senga hennes er ikke ny. Låner den av svigermor(kanskje derfor)haha. Kan det være noe med lukta fra senga eller annet sted siden hun ikke vil? Noen som har erfaringer om dette. Trenger mange råd. Tusen takk:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 kanskje du bare har fått ei jente som ikke er sånn som guttene dine. Babyer er jo ikke like... hun høres mer ut som jenta mi. Hun ville ikke sove i egen seng verken natt eller dag. I starten kunne sove i vugga på stua, for den virket nok litt trangere, og ikke så stor og skummel som sprinkelsenga. Men etter en bitteliten stund ville hun ikke sov der heller. Den eneste plassen hun ville sove var inntil puppen eller på pappas bryst. Etterhvert fant vi ut at hun likte å sove i vogna, så vi brukte vogna som seng i 3-4 mnd. Vi bruker fortsatt vognbagen på dagtid, men hun sover ihvertfall i senga om natta. Hun er 6.5 mnd.
Elinlita Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Mini vil heller ikke sove i sin egen seng og han er 11 uker. Tror det ikke har noe med lukt å gjøre for vi har kjøpt ny sengog til og med madrassen er vasket og lukter nå likt som klærne våre. Han kan være verdens blideste men legger jeg han i senga starter det et hylekor uten like, så jeg har latt han få sove sammen med meg. Greit med samsoving sånn med tanke på nattamming osv, men det bærer med seg en rekke ulemper også. Jeg har dessverre ingen god løsning på problemet. Jeg fikk tips om å sette vognbaggen i senga og legge en topp det luktet meg sv nedi. Her hjalp det ikke, men kanskje det hjelper deg?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 vi prøvde også dette med å legge et klesplagg jeg hadde hatt på meg mens jeg ammet, men det hjalp ikke i det hele tatt. Vi samsov vi. Det funket best, helt til vi fant ut at vogna også funket. Da kan man ha den ved siden av senga og rugge. Man må bare prøve seg fram rett og slett. Det er vel ingen krise om hun ikke sover i senga. Det viktigste må vel være at hun får sove, og at du får sove, samma hvor det måtte være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå