Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 ....må bare se om jeg mistolker eller ikke... Takk!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 er de så mye mellom linjene i den sangen da? Han er jo ikke akkurat noenpoet for å si det sånn ;.)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Hehe,nei ...Er det bare det det går ut på?...at kjærlighet er mer enn forelskelse? Passer den evt i bryllup?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 husker ikke teksten i hodet... skriv den inn her, så skal jeg si hva jeg mener .-)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Det var så mye rart som frista Når du merka at det brista Og du bynte å gå lei Vi hølt sammen hele tia Og det var så lenge sia Det var spennende og nytt Da du var så betatt ta meg Da je enda var spennende for deg [Chorus] At je elsker deg vet du at je gjør Dæ forandrer jo ingenting fra før Dæ er en grunn tel dæ Kjærlighet er mer enn forelskelse En forelskelse gir ingen garanti Kun et håp om et liv førr evig tid Livet har vist meg det Kjærlighet er mer enn forelskelse Sjølstendighet var dæ du trengte Frihet tel å kunne lengte Ætter en å dele livet mæ Det var så grønt på andre sia Vi hølt sammen hele tia Men du bynte å gå lei Og du var så betatt ta meg Da je enda var spennende for deg [Chorus] At je elsker deg vet du at je gjør Det forandrer jo ingenting fra før Dæ er en grunn tæl dæ Kjærlighet er mer enn forelskelse En forelskelse gir ingen garanti Kun et håp om et liv før evig tid Livet har vist meg dæ Kjærlighet er mer enn forelskelse Så om ingen kæn erstatte dæ som var Går du på en blindvei Du har noe som ingen andre har kom tælbasjat tæl meg. [Chorus] At je elsker deg vet du at je gjør Dæ forandrer jo ingenting fra før Dæ er en grunn tæl dæ Kjærlighet er mer enn forelskelse En forelskelse gir ingen garanti Kun et håp om et liv førr evig tid Livet har vist meg dæ Kjærlighet er mer enn forelskelse
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Slik jeg har forstått det er det enkelt å greit at en forelskelse er noe "lett", som kan komme fort og forsvinne like fort, mens kjærlighet er noe som sakte men sikkert bygger seg opp, og som ikke kan forsvinne like fort som forelskelse. Akkurat denne sangen ble nevnt i norsktimen vår for noen uker siden (jeg går påbygging), og norsklæreren min mente også det var slik. Hun sammenlignet forelskelse med en liten bukett, og kjærlighet med en potteplante faktisk Den ene forsvinner, mens den andre varer.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 "En forelskelse gir ingen garanti" Nettopp fordi en forelskelse kan komme og gå veldig fort
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Kan i alle fall ikke brukes i bryllup.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Det er slik jeg også tenker....forelskelse kortvarig og kan ta raskt slutt,kjærlighet varer i gode og dårlige tider.. Takk for svar! Da passer denne i bryllup vel? ...ble litt usikker da jeg så på videon til på youtube
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Så noen har svart at den ihvertfall ikke kan brukes i bryllup. Hvorfor?
Gjest sug lut Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Da du var så betatt ta meg Da je enda var spennende for deg [ --- Sjølstendighet var dæ du trengte Frihet tel å kunne lengte Ætter en å dele livet mæ Det var så grønt på andre sia Vi hølt sammen hele tia Men du bynte å gå lei Ikke bryllupsmateriale. De går tidsnok lei.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Jeg tolker sangen slik Den som synger har blitt forlatt av kjæresten sin... fordi hun begynte å gå lei da forelskelsen dabbet av. Ting var ikke like nytt og spennende lenger. Han prøver å forklare denne kjæresten at kjærlighet er mer enn denne følelsen i starten, og han sier han elsker henne.. Han vil altså at hun skal komme tilbake, Jeg synes ikke den egner seg i et bryllup
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Fordi han synger om en som har forlatt ham fordi hun ikke var forelsket i ham lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå