Gå til innhold

Problemer med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvem har ikke det der ute...Regner med det er flere en meg derfor trenger jeg noen tips og råd.

Er midt oppi en veldig vanskelig tid. Jeg har fått en nydelig datter, men har blitt slutt med pappaen. Jeg har en gutt fra tidligere hvor min eks har vært tilstede for nesten hele tiden. Han har blitt regnet som pappaen. Han har tatt helt av etter at vi gjorde det slutt. Han har kontaktet barnevernet og div andre og mener jeg er uskikket som mor. Gjort livet mitt til et H.......Nå er han endelig ute av huset, men overvåker meg og er her på samvær med vårt felles barn. Han bruker min sønn som informasjonskilde og kjører rundt her og overvåker meg i tide og utide.

Hvordan hadde dere lagt opp samvær med hans stebarn? Synes det er synd å frata han den pappaen han har hatt,men samtidig mener nå jeg at han er psykisk ustabil og at jeg ikke kan stole på han.Han har jo ingen juridiske rettigheter her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du ber jo litt om det selv, da - dersom du lar sønnen din ha samvær med eksen din!

Du må bare forklare sønnen din at dere voksne ikke bor sammen lenger, og selv om sønnen din og eksen din er gode venner, kan de ikke treffes på en liten stund nå. Og når sønnen din spør om hvorfor, må du bare la være å svare - bortsett fra "fordi mamma har bestemt det", "fordi det er sånn" osv. Med andre ord; ikke involvere han i konflikten. Dersom sønnen din er 8-10 år gammel, kan du lette litt mer på sløret, men vær forsiktig så du ikke får sønnen din mot deg.

Lykke til, skaff deg en god advokat, og få en ordentlig avtale på plass med mannen! Husk at datteren din har rett på samvær med far, så du må sørge for å holde din sti ren.

Skrevet

Slik forfølgelse hadde jeg gått til politiet med. Om han gjør hva han kan for å være på samme plass som deg, så kan du få besøksforbud som gjelder utenom henting og levering, og da er han nødt til å gi dere fred!

Jeg har selv besøksforbud mot eksen etter han fulgte etter meg og truet meg, og da fikk jeg beskjed fra politiet at det ikke var brudd på dette i samværssituasjoner. Nå slapp jeg heldigvis det siden han ikke ville se ugnen mer på grunn av det... TAKK OG LOV!!

At han melker gutten din for informasjon er ikke greit, og hvis sønnen din er stor nok så kan du si til ham at han ikke skal fortelle alt om hva dere gjør osv "fordi pappa er litt tullete nå" (eller hva det nå er som blir godtatt som forklaring av ham). Og som noen over her sa, det er ikke hans biologiske sønn, så han har faktisk ingen rett til å ha ham. Du kan jo prøve å bruke det som "pressmiddel" for å få ham til å slutte og grave i deres saker gjennom et uskyldig barn?

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...