Espoir Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Jeg er eikke spesielt god til synge, men klarer meg sånn noelunde, og jeg er flink til å lage sanger på rim (på kjente melodier)... ...Men det er kanskje ufattelig teit å sette i å synge når jeg reiser meg etter at måltidet er over?
Zitro Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Da er det vanlig at hele forsamlingen er med å synger. En takk for maten sang er helt vanlig :-)
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2010 Nei, jeg tenker at det bare blir jeg som synger(liker ikke sånn allsang, og det passer heller ikke i denne samenhengern - doktormiddag). Men det spørs om jeg tør....
Zitro Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Da synes jeg personlig at det blir litt dumt, hvis bare du kan synge. Bedre med tale da...
Gjest Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg var nettop i 70-årslag og i det tilfellet var "takk for maten"-talen nokså "høytidelig", så jeg ville aldri gjort det. Tror for øvrig jeg hadde fått meg en god latter dersom noen faktisk gjorde det, hehe!
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Ja, det er jo meningen at det skal bli litt vittig....Men jeg tror jeg heller prøver å skrive noe. Men fy søren så vanskelig DET er, for det er liksom ikke en noe personlig, bare en prosedyre som skal gjøres....
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 venninnen min leste en tale til meg på rim, som i et dikt. Kanskje du kunne gjort det samme i takk for maten tale? Det var kjempekult, og fikk masse applaus! :-)
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2010 Ja, kanskje det? Det føles faktisk lettere enn å lage en vanlig tale (spesielt når det er mage andre veldig gode talere blant gjestene....det er skyhøye krav....)
Gjest sug lut Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Høres fortreffelig ut. Taler er jevnt over like spennende som å fjerne tannsten.
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2010 Ja, ofte er de det, men ikke i dette selskapet. Her er det noen virkelig gode talere, som kan holde kjempemorsomme, intelligente taler som man gjerne kunne ha hørt på lenge om det ikke var for at de selvfølgelig vet å fatte seg i kortet også. Men mener du det høres fortreffelig ut å syne den, eller å ta en kort dikt-versjon på rim?
Gjest sug lut Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Jeg synes du skal synge. Og ikke fordi du ikke skal konkurrere med de andre, men fordi du kan. De doktorgradsmiddagene jeg har vært i har inneholdt taler i både tradisjonelle og mer fantasifulle varianter, men likevel er det en ekstrem overvekt av - nettopp - talte taler. De som har hatt velskrevne sanger med gode poenger og bra stemme har vært en kjærkommen avveksling.
erteposen + 4 Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Selvsagt! Det er bedre om en ikke er en stor sanger, synes jeg.
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2010 Hmm, kanskje jeg skal våge likevel? Det forholder seg nemlig slik at jeg skal synge en sang tidligere på kvelden også, en sang som jeg og to andre har laget og skal fremføre sammen. Men den handler om doktoranden. Så var planen at jeg FOR EKSEMPEL kan innlede takke-talen (-sangen) med noe sånt som at jeg har tenkt å fremføre også den som sang, fordi jeg har fått blod på tann etter den første fremførelsen...Og at det riktignok kan være irrierende å høre folk som egentlig ikke kan synge, gjøre nettopp det, men at siden jeg nå engang har fått dette oppdraget - og ingen har lagt føringer på formen - turer jeg frem som jeg vil, takker for maten på denne måten...(og så synger jeg en kort sang på kanskje to vers, som jeg dikter selv)
Espoir Skrevet 21. april 2010 Forfatter #15 Skrevet 21. april 2010 OK. Hihi. Skal melde tilbake her inne hvis (når) det blir totalt fiasko. Takk for tilbakemelding (nå sitter vel Erteposen og Sug Lut og godter seg fordi har fått en stakkar til å gå rett på limpinnen og dumme seg ut, hehe).
Espoir Skrevet 22. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 22. april 2010 ....har blitt betenkt igjen etter en natts søvn, men må snart bestemme meg - tale skal holdes i morgen.. ...Flere her med synspunkter? Er det helt "sløkket" som vi sier i bergen, eller ok?
Mammaen til Isak Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 Syng jente! ) Jeg heier på deg!! )
lille sprelle Skrevet 22. april 2010 #18 Skrevet 22. april 2010 Det gjorde taleren i vårt bryllup og det var kjempebra
Espoir Skrevet 22. april 2010 Forfatter #19 Skrevet 22. april 2010 OK, da bestemmer jeg meg for å gjøre det. Hadde en kollega inne her nettopp, og hun mente det ville bli bra. Det gjør alt lit enklere for meg også, for da slipper jeg å finne alle mulige sitater, anektdoter osv osv. Jeg blir nok litt nervøs, men det får stå sin prøve. Takk for støtten!
dete Skrevet 22. april 2010 #20 Skrevet 22. april 2010 Synes du skal synge, jeg. Men, du, ikke innled med å si at du er dårlig til å synge. Det synes jeg er så dumt med folk som gjør. enten de sier de er dårlig til å tale eller synge. Lykke til! Dette klarer du!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå