Gå til innhold

Tidlig ultralyd eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig gravid etter to års slit..!!! og nå i uke 9! trodde det bare skulle bli fryd og gammel og bli gravid, men synes jeg nesten er mer bekymret. kjenner jeg det minste stikk i magen så tar nervøsiteten meg. Har snakket med legen om tidlig UL, som mente dette ikke var noe vits. Har på sett og vis slått meg til ro med det jeg og.. tror jeg. For hva kan alternativene være, enten er det et hjerte som dunker eller ikke. Og kanskje man ikke får fanget opp hjertelyden(selv om det slår) og da ville det ihvertfall vært synd å ha tatt en UL og påført seg selv en unødvendig nedtur... Noen som har noen tanker om dette? Og hvordan er prognosene for SA de siste ukene før uke 12 er over.. Liksom blitt en magisk grense det som jeg teller ned til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var selv på UL i går. (var da 10+0) Dette var helt fantastisk! Så armer og bein å en liten nese og ansikt som var litt uklart, men helt tydelig påvei. Om du skal gå privat, ville jeg ha ventet til ca uke 11. (Ukene går seint når man venter, men er verdt det.. siden du får se sååå mye mer iløpet av to ukers utvikling.) Og om du ikke har hatt noen blødning, vil jeg ikke mene at det er noe hast å komme til UL nå..

Så, jeg ville holdt hodet oppe, vært glad for å være gravid, og ha den innstilningen med at somregel går det godt!

Etter 12 uker er det ca 98.6% (Ca.) sjans for at barnet klarer seg gjennom hele svangerskapet. Kjekkere å være på UL nærmere da.

Ønsker deg lykke til på UL. :)

Skrevet

Syns du skal ta tidlig UL hvis du bekymrer deg slik, er jo godt å kunne se at alt er som det skal så man kan senke skuldrene. Det å bekymre seg slik tærer jo på.

Har selv fått tilbud om tidlig UL siden jeg ikke vet helt sikkert hvor langt jeg er på vei, men har valgt å vente for vil se mest mulig :) Så når jeg er ganske så sikker på at vi har bikket uke 12 så blir det UL.

Skrevet

takk for svar! nei har ikke hatt noe blødning så kan nok avvente det litt som du foreslår. er veldig lysten på en UL rundt uke 12 da.. men da må jeg gå privat el? fastlegen virker jo ikke så veldig lysten på å henvise meg. synes bekymringene går utrolig mye opp og ned, er vel endel av å være gravid det:) Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...