Gå til innhold

Mammapermen over om 5 dager...jeg er så lei meg....trøst anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff nå er min perm over for denne gang. Jeg er så lei meg. Har ikke noe i mot å jobbe, men blir så lei meg over at jeg skal se minsten så lite. Huff er alt jeg kan si.

Noen som deler denne følelsen? Eller som har sett at det går bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke begynne å jobbe igjen før i august, men kjenner allerede at jeg gruer meg til å være borte fra lillemor. :(

Skrevet

Vet du, jeg begynte å jobbe igjen 6. april, og synes det var utrolig godt! Hadde faktisk vært hjemme i 364 dager, og følte at jeg trengte å bruke hodet igjen.

De to siste ukene av permen gledet jeg meg til jobbstart.

Det er jo selvfølgelig litt rart å se lillegutt mindre om dagen, men tenk på at sånn er det pappaene har hatt det også! Og faktisk mye lenger enn oss! Lillegutt har fått et mye nærmere forhold til pappa nå enn tidligere, og det ser jeg på som bare positivt. Han kunne gråte veldig når jeg gikk ut av rommet selv om han satt på pappa sitt fang. Nå er det nesten omvendt ;)

Men kan jo være jeg gledet meg til å begynne å jobbe igjen fordi jeg visste det bare var for 6 uker i denne omgang da. Når pappa er ferdig med sin perm 17. mai så skal jeg ta ut ferie i 1 mnd igjen sånn at det går opp med pappa som begynner sommerferien den 18. juni. Han er lærer og skal være hjemme-pappa i sommer mens jeg jobber.. Så er det bhg i august.

Men tenk bare på hvor heldige vi er som kan være hjemme så lenge med barna våres! I USA har de bare 6 uker perm før de evt må tilbake i jobb...

Det kommer til å gå seg til når du kommer i gang! Lykke til!! :-)

Skrevet

Ja i USA er det 6 uker også ut i jobb......hardt spørr du meg.

Jeg gleder meg til å være i yrkeslivet igjen, og jeg trenger å bruke meg selv til mer enn abre mammarollen. Men det er så utrolig trist at jeg ikke får være mer sammen med barnet mitt.

Jeg synes det er trist at hun blir 1 år snart også da he he he :P synes tiden går så altfor fort. Babytiden er kort altså! Men skal ikke syte og klage her.....er glad for ei frisk og rask jente. Livet er jo så mye mer enn bare babytid :)

Skrevet

Jeg begynte å jobbe rett over nyttår, da var mini 9 måneder. Pappaen startet da en laaang pappaperm på fem måneder. Han er fortsatt hjemme, mens jeg jobber.

Og vet du hva, disse månedene har faktisk vært kjempefine for både meg og mannen. Det er deilig å være et voksent tenkende menneske på jobb. Det er kjempefint å få impulser utenfra som ikke bare handler om babyting. Samtidig så koser mannen min seg, og det unner jeg ham virkelig.

Men jeg husker godt fra første barnet. Da syntes jeg det var veldig tungt å begynne å jobbe igjen. Var så mye følelser. Tenkte på at en viktig epoke var over og lurte på om jeg hadde utnyttet permisjonen godt nok og vært en god nok mamma etc. Men etter to dager på jobb, syntes jeg det var kjempefint å være en del av det miljøet igjen.

Så mitt tips er at dette kommer til å gå helt fint. Særlig hvis mannen skal være hjemme en stund. Så blir det en ny omstilling når begge skal jobbe og barnet skal i barnehagen. For da blir det mer stress og mas.

Skrevet

Skjønner godt at du gruer deg! Kan du jobbe redusert? Jeg må nok finne på noe sånt tror jeg:) evt at pappaen og jeg jobber motsatt så hun slipper bhg hele dagen!

Skrevet

da er vi to!! gruer meg skikkelig jeg også..og angrer litt på at jeg ikke tok 80%....da hadde jeg hatt enda noen måneder igjen... Men men..sånn er det bare. For sent å gjøre noe med det nå! Pappaen gleder seg jo til å være hjemme helt til høsten!(perm + ferie). Jeg ser frem til ferien jeg nå..det er trøsta :) Tenker at det blir 80% ved en eventuell neste permisjon! :)

Skrevet

Har nettopp begynt å jobbe igjen, og synes det er kjempedeilig! Men jeg gruet meg til å forlate lillemor. Har en fra før, synes faktisk det var verre å skulle jobbe igjen denne gang! Men det er kanskje fordi jeg også gruet meg til logistikken med levering og henting av to barn og masse stress. Vi har kost oss veldig med rolige morgener mens jeg har vært hjemme, og ikke hatt det travelt med å levere storebror i barnehagen.

Men siden mannen min ikke kan ta ut fedrekvoten akkurat nå, og vi ikke har barnehage eller dagmamma til lillemor har vi moren min på besøk. Så akkurat nå er det helt OK å gå fra henne, mamma er verdens beste barnevakt! Og så må vi smi det til med litt ferie og skiftarbeid frem til sommerferien, så jeg har på en måte fått forlenget permisjonen litt, siden jeg skal være hjemme med henne innimellom.

Er godt å være noe mer enn bare mamma, men du verden så deilig det er å være hjemme også! :)

Skrevet

Forstår deg kjempegodt. Å komme seg bort litt er godt, men 100% jobb kan bli litt for mye. Jeg var student med 1.mann og begyndte å studere deltid da poden var 7mnd, var godt å komme ut å bruke hodet! Prøvde meg på fulltid neste semester og det ble litt for mye. Så når jeg begynnte å jobbe hadde jeg ikke full jobb og syntes det var utrolig godt å ha litt ekstra tid med gutten. Er jo mulig du kan gå i redusert stilling en periode slik at du får litt mer tid med snuppa di

Skrevet

Jeg har 5 uker igjen og KLØR etter å bli ferdig! Permisjon er hyggelig, men et helt år er i lengste laget for meg. Sist gang tenkte jeg som du gjør nå, men det gikk helt fint og det var egentlig godt å komme seg i jobb igjen. Det går nok bra, skal du se :)

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd og trøst. Dere er så søte :o))

Godt å høre om alle dere som har vært i gjennom dette og har taklet arbeidslivet helt fint.

Jeg har alltid satt karriere høyt i livet, men akkurat nå er de tankene visket vekk. Alt jeg bryr meg om er å få mest mulig tid med snuppa mens hun er liten. Tiden flyr avsted.

Vinterstjerne: du satt så bra ord på det. Jeg føler også at en viktig epoke er over. Men jeg gleder meg også til å være et voksent, tenkende menneske. Jeg kjenner at jeg trenger nye impulser. Komme tilbake til livet igjen :) Men hvis jeg skal det, så må jeg ofre tid med barnet mitt og det er ikke godt å tenke på nå. 2 dager igjen....uuøææææ :o)) Dessuten har jeg blitt så dårlig behandlet av sjefen i permisjonen at det ikke frister å gå tilbake til akkurat den jobben. Prøver å finne meg noe annet. Hadde vært fint med ny jobb etter sommerferien.

Ha en god lørdag alle sammen :)))

Skrevet

Jeg skal begynne i jobb igjen om en uke. Jeg tror jeg synes det er helt greit hehe. Fordelen er jo at jeg får både lunsjpause, gått på do uten å føle meg stresset og drikke opp kaffien min. Jeg får være meg selv igjen, og ikke bare mamma. Siden min mann bare jobber deltid har vi vært sammen hjemme mye alle 3, så vi er samkjørte når det gjelder rutiner og hvordan vi gjør ting. Ulempen er jo at jeg jobber fulltid, så jeg blir mye bote fra gullet mitt. Men siden jeg er lærer er det bare da bare 7 uker til sommerferien, så det hjelper å vite. Og i mai er det jo mange fridager :-)

Skrevet

Hmmm, der sa du noe altså Kirsty :) Gå på do...ALENE! Lunsjpause og all that good stuff :) Det er jo luksus :)

Jobber turnus jeg så det blir ikke lang sommerferie og masse fri i mai. Men er på utkikk etter dagjobb. Håper jeg finner noe brukanes snart :)

Lykke til i jobb om en uke da :)))

Skrevet

Lykke til du også. Håper du finner deg en dagjobb innen kort tid :-) Imellomtiden, kos deg på do, ALENE! hehe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...