ღMadame_mim ღ Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hvor lenge brukte deres barn de forskjellige størrelsene i klær? Snuppa mi er 5 uker nå. Størrelse 50 passet i en uke, størrelse 56 passet frem til forrige uke da hun var 4 uker gammel. Nå er det bare noen få av dem som passer akurat, men disse må også legges bort om få dager. Har nå gått over til størrelse 62. Noe av dette er jo for stort enda, men en del passer faktisk. Litt spent på hvor lenge størrelse 62 og 68 kommer til å passe. Hva er deres erfaringer?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Oi, skal si det er forskjell på babyene ja:D Her brukte snuppa en blanding av 50 og 56 de første 3 månedene, da gikk vi over til 62. Husker ikke nøyaktig hvor lenge vi brukte 62, men var vel ca til hun ble 5-6 mnd om jeg ikke husker feil, og 68 ble også brukt en god stund. 74 brukte vi i en eeevighet, faktisk helt til for ikke så lenge siden- tror hun var ca 16 mnd før vi begynte med str 80;)
elma82 Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Han brukte str 50 ei stund etter fødselen, husker ikke akkurat hvor lenge. De fleste klærne i 56 pakket jeg bort da han var 2 mnd. Nå er han snart 6 mnd, og bruker 68. Greier ikke å huske hvor lenge han brukte 62, men tror ikke det var så veldig lenge. Har brukt 68 ei god stund nå i alle fall. Han vokste veldig fort ut av 62-klærne syntes jeg i alle fall, rakk jo nesten ikke å bruke alle de fine klærne... Nå må jeg snart i kjelleren og grave fram det vi har av arva 74-klær, for bodyene i 68 begynner å bli litt korte. Aner ikke hvor mye vi har av det - håper nesten vi ikke har mye av alt, så kanskje jeg kan kjøpe noen klær selv også Til nå har han bare brukt arva klær/klær han har fått i gave. Helt topp det altså - masse fine og praktiske klær, men litt gøy å kjøpe litt selv også av og til
elma82 Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Litt av grunnen til at han vokste fort ut av 62, var vel at vi begynte å bruke dem litt sent, da de var akkurat passe. Brukte nok 56 litt for lenge. Ellers synes jeg babyklær varierer veldig i størrelsene. Noen plagg har vi brukt i månedsvis mens andre var for små med en gang..
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Tassen bruker 68 ennå, men på tide å bytte til 74 nå. Han blir snart 9 mnd. Brukte de små str lenge. (50-56-62)
gravid-81 Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Det varierer nok veldig hvor lenge en kan bruke str+ som andre sier er det veldig stor forskjell på de ulike merkene... Jeg har en stor gutt, han er snart 5 mnd nå og er på vei til å vokse utav 68 må bruke en del 74. Mens enkelte plagg f.eks polarn og pyret bruker han faktisk 62!! Han har frem til nå brukt de ulike str omtrent en mnd... (bortsett fra 50- det passa så vidt på sykehuset..:-)) Men han er veldig lang i overkroppen og kort i beina så buksene holder lenger!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Vesla er visst helt eksemplarisk akkurat her, for hun følger størrelsene omtrent helt som hun "skal". Hun brukte str 56 til hun var ca 2 mnd, str 62 fra hun var ca 2-4 mnd, str 68 fra hun var ca 4-6 mnd. Nå er hun 8 mnd og bruker str 74 som er 6-9 mnd, den størrelsen begynner å bli sånn helt passe nå, og jeg ser vi nok må bytte til str 80 om 1-2 mnd, og str 80 er jo 9-12 mnd ;-) Selvsagt ikke helt nøyaktig på alle plagg, noen klær i str 74 er trange til henne nå og ett plagg er pakket bort og noen klær i str 68 brukes fortsatt. H&M er ganske små i størrelsene synes jeg og er de hun vokser fortest ut av, mens Name-It (som vi har brukt mye) er store i størrelsen. Jenta her er omtrent helt gjennomsnittlig stor nå, men var en stor nyfødt.
Gjest eelis+kian Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Hehe, ja de størrelsene er nå ikke alltid lett å bli klok på. H&M er i hvert fall knøttsmå! Gutten min brukte 50 i en uke eller to (det var alt for stort da han ble født), og 56 i en uke eller to. 62 rakk han såvidt å svippe innom før vi måtte over på 68. Nå er han 6 mnd og har nettopp begynt å bruke 80. Men han bruker enda 68 i bukser, hehe. Han er lang og rund i overkroppen, litt kortere i bena :-) Alle bodyene hans er for lange i ermene, selv om de er litt trange i kroppen. Jeg har kjøpt bodyer i str 86 nå, bare for at de skal passe litt lenger, hehe. Han ruinerer meg!
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Her har vi aldri brukt str.50. Begynte rett på 56. Brukte det til snuppa var ca.2mnd. Da gikk vi over til str.62, brukte det i 2.mnd ca. Å så 68 etter det. Nå er snuppa 5,5mnd å bruker noen klær i str.68 men det meste i str.74.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå