Gå til innhold

Ville du tatt abort om du hadde fått vite at fosteret hadde downs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tatt abort .

Skrevet

Jepp, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Litt utdiskutert tema kanskje? Men, ja, det ville jeg.

Skrevet

Niks, det hadde ikke følt vært riktig. Hadde jo elska det barnet like høyt.

Skrevet

Utdiskutert for hvem? Deg? Jeg har aldri svart på en slik debatt. Kjenner du hi og vet at hun har vært her i mange år, eller ble hun kanskje medlem i går? Kem veit ...

Hadde mest sannsynlig gjort det.

Skrevet

Nei, selvsagt ikke!! så ekle dere er..

Kjenner flere nydelige mennesker som har downs.

Hvorfor ville dere det? Det er jo likefullt barnet deres!!

Skrevet

Jeg hadde tatt abort.

Det er mange grader av Downs og noen greier seg helt fint, men jeg har også jobba med barn som har Downs, og det er svært krevende..

Jeg har 2 barn fra før, og jeg skal ta meg av de også. Ett barn med Downs ville ha krevd så mye av meg at de to andre ikke hadde fått det de har rett på av omsorg.

Skrevet

har barn fra før, så ville ikke en gang vurdert abort nei!

fatter ikke hvordan man kan velge bort et barn kun pga dette.... et barn er et barn!

Skrevet

Før man med 100% sikkerhet kan si om et foster har kromosonfeil eller ikke, så er man langt forbi abortgrensen. Disse barna fødes for å dø!

Skrevet

I utgangspunktet har jeg alltid tenkt at jeg ville tatt abort, men vet heldogvis ikke om jeg hadde klart å gjennomføre når det kom til stykket.

Skrevet

Det spørs jo på min livssituasjon i det jeg fikk vite det. Om jeg da var 43 og fikk vite det, så vet jeg ikke om jeg hadde hatt så mye å tilby det barnet, det ville kommet mye ann på hvor stort nettverk jeg hadde rundt meg.

Om det hadde sjedd akkurat nå så vet jeg ikke, tror egentlig ikke det, ja det er et etisk spørsmål, hvorfor skal ikke alle barn ha like stor rett til livet?

Men jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle fått vite om at barnet hadde downs i utgangspunktet siden jeg ikke er over den alderen hvor man blir tilbydt fostervannsprøve.

Skrevet

Jeg har gjort det og ville gjort det igjen. Har 2 friske barn.

Skrevet

ALDRI! Sjansen for at et barn med Downs hadde fått et godt liv er ganske stor. Synes det er forkastelig og egoistisk å velge bort barn som ikke er som man hadde tenkt, men som mest sannsynlig ville fått et godt liv.

Skrevet

Jeg tror det. Er ikke så naiv at jeg tror downs ikke er mer enn "søøøøt som i tangerudbakken..."

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det ja. Dessverre.

Skrevet

Ikke med barn nr 1, men med barn nr 3 var jeg innstilt på det.

Gjest eelis+kian
Skrevet

20 år gammel alenemor for et barn med Down Syndrom? Tror ikke det du... Det handler om å kjenne sine begrensninger.

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort..

Så egoistisk er jeg faktisk!

Skrevet

Fy søren, jeg blir skuffa over dere!

Skrevet

For majoriteten. Disse trådene ender alltid med skittkasting, bare vent og se...

Skrevet

Det kan jeg ikke svare med sikkerhet på før den dagen jeg eventuelt står i situasjonen.

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort .

Skrevet

Hvilke signaler sender man til barna sine hvis man velger bort et barn som ikke er bra nok?

Skrevet

Før jeg ble gravid hadde jeg nok svart at ja, jeg hadde tatt abort. Men jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde klart å gjennomføre den aborten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...