Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Om man MÅ drikke hver helg, så vil jeg si at man er begynnende alkoholiker.. Om man føler at det er fælt, eller umulig å være uten alkohol en hel helg..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Signerer denne. Om ikke begynnende alkoholker, så har man hvertfall et alkoholproblem.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Stor forskjell på å drikke hver helg og å MÅ drikke hver helg!! Hi skriver ikke MÅ og ikke noe om mengde så jeg vil si nei det gjør deg ikke nødvendigvis til til alkoholiker.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Spørs vel litt på volumet du drikker også. Jeg har foreldre som drikker en eller to øl hver fredag og lørdag - som et fast lite koserituale - de er ikke alkoholikere.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Hvis man drikker mye og må ut hver helg så er man HOBBY-ALKOHOLIKER. Mange som er det i dette landet
Tigerpote Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Man kan være det, men man trenger ikke å være det.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Nei, man er heller ikke alkoholiker om man drikker hver dag. Hvis man MÅ drikke hver helg/hver dag er man avhengig og alkoholiker etter mitt syn.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Hva med en som drikker onsdag,torsdag,fredag og lørdag?? Kjenner en,han er ikke alkis,.Har fast jobb,møter på jobb presist,har bra jobb,eget hus og bil /osv. Han jobber kun 2 dager i uka,pga sykdommen sin..Nå har jeg begynt å drikke aen hver helg da vi har fri sammen,Før drakk j sjelden,sånn 4-5 ganger i året..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Kommer an på hva du legger i det at en "drikker". Ett glass til middagen er ikke det samme som å drikke seg full..hvis denne personen drikker seg full fra ons-lør ville jeg påstå at hun/han er alkoholiker. Har denne personen glass vin til middagen hver dag så er det ikke noe galt i det. Dette er standard i f.eks Frankrike og Italia. Drikker man seg dria hver helg vil jeg si en er hobby alkoholiker, hvertfall alkoholisert, eller alkoholiserte tendenser!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Dersom det går ut over andre deler av livet ditt, og dersom man prioriterer alkohol foran andre ting i livet som man anser som viktige, vil jeg si at du har et alkoholproblem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå