Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=21874947&sid=xz15FF622F6C703380 Får ikke mer i lån som alenemamma dessverre.. og velger heller å bo i et hus enn en liten leilighet
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 hm er jo en god del arbeid, men bra kan de jo altids bli vist du har ork. å ikke minst kr, til å pusse de opp..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Huset kan helt sikkert bli fint, men det vil nok koste mye penger. Hvis du godtar å bo i huset sånn det er og gjøre litt og litt ettersom du har penger til det, så er det nok greit, men i et hus fra 1960 hvor det i prinsippet ikke er gjort noe siden huset var nytt, bør nok både bad og kjøkken pusses opp fra bunn av, det elektriske bør antagelig byttes. Det ser ut som forholdsvis enkelt vedlikehold som maling utvendig ikke har blitt gjort, så i verste fall må det byttes ut panel utvendig pga det. Det kan hende isoleringen er dårlig, det koster penger å gjøre bedre og det vil fordyre oppvarmingskostnadene til det er gjort. Osv osv osv... Gå på visning og få med deg noen som her litt peiling på oppussing og vurder det etterpå. Hvis du ikke ønsker å bo der uten å pusse opp alt med en gang, så er det nok sjeldent billigere å kjøpe oppussingsobjeter enn ferdig oppussede hus.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Ja, det kan det. Fint uteområdet, stor stue med flott peis. Med et strøk maling og fine møbler, så tror jeg dette huset kan bli riktig så koselig
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Huset har kjempepotensiale mener jeg. Bad og kjøkken er dyre rom, men om de kan brukes som de står, kan du jo ta ting etter hvert som du får råd. Hagen var jo deilig da! Skulle ønske vi kunne få tilsvarende til den prisen her jeg bor, men det er nok urealistisk.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg gikk på visningen i dag. Hagen var kjempe flott. Og usjenert. Men huset var veldig lite. Kjøkken og badd knøtt lite. Og megler sa man måtte regne med 500.000 kr til oppussing..Og selger vil ikke selge under takst..
respektatauten Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 viss du skal ta det opp igjen, med det eletriske, dive ut og bytte vegger og slikt tungt arbeid blir nok prisen litt heftig.. men om du kan leve med det som det er og litt maling kan du jo få det til å bli fint for øyet. og om gulvet på stua under teppet er fint, kan du slipe ned og lakke oppigjen å få det fint for lite:) samme med kjøkkengulvet, å ta en midlertidig løsning med et finere belegg? og male flisene mellom benk og skap med oljemaling? og male kjøkkeninredning og skifte knotter gjør mye! og du trenger ikke mange meterene med benkeplate, om du ønsker å fikse litt på det også du kan bruke finere lamper og riktig belysning for å fremheve det pene, som for eksempel peisen, og bokhyllene syns jeg var litt koselige, men om du ikke liker dem, kan du jo røske dem ut:) badet var så som så, og liiite, men her kan litt tekstilelr i en frisk farge gjøre susen, kanskje noe som komplimenterer mønsteret på veggen.. rødt, grønnt eller turkis kanskje? jeg ser absolutt potensiale i huset! med tid og bedre økonomi kan dere jo gjøre litt mer avanserte ting om dere ikke er fornøyd.. ellers tror jeg at jeg ville kuttet ned hekken/beplantningen slik det ikke var så tett.. jeg for min del liker det litt åpent, men samtidig skjermet.. og jeg er en smule redd for alt av smådyr som bor i busker og kratt:p
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 jeg syns huset virket kjempekoselig. og du trenger vel ikke å legge så mye penger i det med en gang? puss opp litt etterhvert. Se for deg huset uten de møblene og tingene som var der. Plasser dine egne ting der. Huset virker kjempe herlig, hjemmekoselig. Det første jeg ville tatt var å kjøpe et spann med oljemaling å dratt over kjøkkenskapene. Deilig for deg og barn(a) å ha et egent hus som er deres, som dere pusser opp etterhvert. Haster ikke med oppussing. Huset var ikke stygt. Å er det ikke deilig å ha egent hus, du og barna kan være i hagen, og kose dere på egen tomt, løpe inn og ut som dere vil. Dere kommer til å få det superfint der med mange gode stunder, og ikke minst barndomsminner for barna også da. En alenemor med egent hus til seg og barna er fantasisk. Lykke til.
aanonym Skrevet 23. april 2010 #10 Skrevet 23. april 2010 "Fnt" kan det sikkert bli, om du legger inn noen hundretusener i oppussing. Men det som er viktigere, er husets tekniske stand. Det er 50 år gammelt. Trenger det å dreneres? Nytt tak? Bordkledning? Hvordan er vinduene? Hvordan er pipa? Det elektriske anlegget? Røropplegg? Badets tilstand? Osv. Og at du er nødt til kjøpe ekstra tomt fordi det ikke er parkering på eiendommen? Drit i fargen på veggene, men bruk tid på de viktige, dyre tingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå