Gå til innhold

Røde prikker..reagerer på vaskemiddel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har vært borti dette? Bruker egentlig sensitive vaskemiddel, men brukt ett annet ett noen vasker siden vi var tomme noen dager. Jenta mi har fått noen røde små prikker på rygg og armer, ingenting i fjeset. Er i fin form. Og virker ikke som de klør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke dette som er babyutslett da tro?

Jenta mi har små nupper som minner litt om kviser/uren hud i ansiktet og har fått beskjed om at det er slikt babyer ofte får og går over igjen av seg selv. Det er heller ikke plagsomt på noe måte.

Skrevet

Vesla har fått det samme, faktisk etter at jeg brukte (det ekle!) ullvaskepulveret fra Nøstebarn. Det hadde jeg aldri trodd. Men det er så finfinfinstøvet, at jeg må snu meg vekk og helle forsiktig, for ellers puster jeg det inn, og det er utrolig ekkelt. Så dessuten at mine egne klær var hvite her og der av pulveret, selv om jeg ikke brukte mer enn vanlig mengde. Her har det blitt mindre utslett etter at jeg gikk over til Milo igjen. Vesla klør hun da pga utslettet. Da hun var "lita", hadde hun hormonutslett, det virket ikke som om hun plagdes av det, så det kan jo være det babyen din har?

Skrevet

Min fick me röda prickar och skrek konstant innan jag kom på att de var tvättmedlet. Brukar sensitive nu och inga mer prickar :)

Skrevet

Hun er 10 måneder, så jeg tviler på det er babyutslett. Hun fikk sånn når hun var noen uker gammel, men dette er noe annet. Nå bruker jeg sensitiv vaskemiddel igjen, så får se om det blir helt borte da.. Prikkene på ryggen er borte i dag, men nye har kommet på magen. Så tydelig det er noe allergi. Takk for svar!!:)

Skrevet

Her i huset er vi flere som reagerer på blenda. Hvertfall jeg og minste, litt usikker på eldstemann. I tillegg reagerer jeg på comfort. Men jeg får litt eksem og det kløøøøør..

Skrevet

Blenda sensitiv? Jeg også har klødd veldig av noe vaskemiddel, men det var da vi brukte blenda sensitiv mest. Utelukket at det var årsaken da, for trodde man ikke kunne reagere på det. Gikk over av seg selv. Men kan man reagere på det egentlig? Når det er allergiforbundet som anbefaler det og godkjent det osv? Dumt spørsmål kanskje, men kanskje det er noe annet enn parfymen man reagerer på? :)

Skrevet

Akkurat det samme skjedde med jenta mi (6mnd) for noen dager siden, var på besøk hos besteforeldre og etter å ha bada der tørka æ lille med et håndkle som luktet veldig såpe, (merket ikke dette før etterpå desverre) og da jeg kledde hu på morran hadde hu også masse røde prikker over hele kroppen, men etter et nytt bad og en god smøring med hudkrem forsvant det igjen ganske raskt, bruker selv nøytral vaskemiddel. Jenta mi har veldig sensitiv hud så det var nok dette håndkle som var årsaken.. Heretter skal alt luktes på før bruk! hehe..

Skrevet

Var blenda sensitiv vi brukte ja. Nå skal jeg ikke vedde alt jeg har da, men det var det eneste vi forandret på. Kjøpte inn masse av det til babyen skulle komme og når vi begynte å bruke det begynte jeg å klø masse og babyen fikk masse utslett. Slutta og bruke det og alt ble bedre. Nå ble han smurt også da, men tror ikke bare smøring hjalp. Sikkert lettere å ta utgangspunkt i meg selv, jeg smører meg ikke, bare klør jeg ;) Klødde spess mye om kvelden og natta, helt til jeg kom på at pysjbuksa ikke var vaska på nytt med omo ;)

Merka ikke noe på storebror som også har atopisk eksem, men gidder ikke dele opp vaska så innmari, nå bruker vi blenda på håndkler og da går det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...