Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

ツツPhunk har 2 herligeツツ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er en flott mann. Han er skilt og har 4 barn i alderen fra 4-13. Selv har jeg 2 barn på 3 og 5 år.

Min samboers familie har bestemt at det skal tas familiebilde i juli. Jeg skal ikke være med, men det bryr jeg meg ikke om.

Men jeg synes ikke det er spesielt morsomt at hans ekskone skal være med på bildet.

Hvordan har dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det hadde klikket for meg.... Sorry, mulig jeg er helt på jordet men det er IKKE ok for meg i hvertfall!

Dette går samboeren din med på????

Skrevet

Det hadde jeg reagert på ja, hun er jo strengt tatt ikke i familie med din samboers familie mer. Merkelig.

Skrevet

hvor lenge har dere vært i lag da?

hvis dere ikke har vært ilag så lenge så er det vel kanskje natulig at din samboers familie anser ekskonen som en del av familien. Hun har jo tross alt vært en del av familien i mange år hvis eldste barnet er 13. På en måte er hun også en liten "del" av familien siden det er hennes barn som er barnebarna til svigers?

ikke vet jeg altså, men hadde kanskje tenkt at dere begge kunne vært med på familiebildet...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij, ja det var rart. Jeg hadde nok slått hardt ned på det, ja!

Skrevet

Det har faktisk vært diskutert akkurat det samme her inne tidligere.

Og jeg tror faktisk at her må du være raus og bite hardt i det sure eplet/evt. svelge trehundreogfjorten kameler.

Det viktigste å tenke på her er barna. Skilt eller ei, de fire barna har en mamma og en pappa. De har (mest sannsynlig) vokst opp og levd sammen med begge foreldrene i mange år. Hadde jeg vært et av disse barna, hadde jeg satt umåtelig stor pris på et slikt familiebilde. For for barna så er faktisk mammaen og pappaen familien selv om de ikke bor sammen lengre.

Skrevet

der skrev du akkurat hva jeg tenkte, monajenten :)

Skrevet

De ble skilt for snart 4 år siden.

Vi har vært sammen i snart 2 år.

Samboer vil ikke dette, men hans foreldre er gammeldagse og mener det skal være slik.

Skrevet

Jeg synes det høres veldig spesielt ut - og hadde ikke synes det var greit.

Veldig sært å ta familiebilde med ekskona. Selv om foreldrene hans har et aldri så godt forhold til henne, som for øvrig er bra, så er det ikke greit å ta et familiebilde med en familieidyll som ikke lenger er der... om du skjønner. Virker som om svigerforeldrene ikke helt vil akseptere at det er slutt, og at sønnen har gått videre...

Skrevet

Jeg er enig med Monajenten.

Hun er barnas mor, og vil alltid forbli det.

Skrevet

...men jeg ser faktisk at det er veldig mye fornuftig i det Monajenten skriver!

Men gud, så mange kameler det blir å svelge!!

Skrevet

Hadde jeg vært eks-kona så hadde jeg ikke blitt med på et sånt bilde.....

Skrevet

Jeg tar mange bilder av meg og bf med den lille tuppelina vår.

MEN: aldri i livet om mine eks svigers skulle fått meg med på noe familiebilde med dem, uansett hvor godt forhold vi har.

Om familiebilder skal begynne å inneholde barn til nye samboere, ekser, eksers nye ektefelle og eksens ektefelles barn, så kan det plutselig bli mange på familiebildet:)

Skrevet

Hva slags bilde er det snakk om? Hvis det er storfamilien, så hadde jeg tenkt at de ikke tror det kommer til å vare med deg og mannen, og derfor vil de ikke ha deg med. Da tror jeg at jeg hadde blitt såret, og ikke følt meg velkommen i familien, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort noe med det.

Er det bare mannen og barna og ekskona, så kan det sees på som et bilde for barna, men jeg synes det er spesielt å ta bilder der det ser ut som de fremdeles er sammen. (men de blir forhåpentligvis ikke stilt opp som et par?)

Skrevet

Mine foreldre tok med alle foreldrene til sine barnebarn da vi tok et stort familiebilde, men forholdet er godt til de to det gjelder. Min mann var ikke med på bildet. Vi hadde vært sammen i to år, og hadde ikke barn. For oss var det helt naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...