mozell Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Noen som har peiling på hva det vil koste å skifte bremserør på en Toyota Avensis 98-modell? Må ta meg en ringerunde i morgen, men om noen av dere har litt peiling hadde det vært fint med en liten pekepinn Huff, hadde flere ting å bruke penger på nå om ikke bilen skal begynne å dette sammen i tillegg..
vildejenta Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Om det kun er bremserøra og ikke noe andre bremsedeler koster det nok ikke så mye, er det bremserør til alle fire hjula? Er faktisk ganske viktig og få det ordnet, for om bremserørene ruster så det blir hull på dem og bremsevæsken renner ut så mister du bremsene så det er skummelt!
mozell Skrevet 21. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar ja, det står kun "rust på bremserør", så regner med det ikke er andre bremsedeler (de skiftet jeg ut før jul, merkelig de ikke så rusten da). Håper det ikke blir avskrekkende dyrt da. Må, som du sier, få fikset det kjappest mulig.
Gjest Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Har ikke greie på det du spurte om, skal bare meddele at bilen vår heller ikke blei eu-godkjent, og vi får en herlig regning på 10.000 på den forbanna dritt bilen som var på stor kontoll i juli-09. Da kosta det oss enda mer...Ja, gi meg en ny bil!!
mozell Skrevet 21. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2010 Aj, det var ikke gøy nei....noen ganger frister det å selge driten, men så er den så grei å ha med unger i barnehage og mangfoldige kilometer til nærmeste butikk...
prinsesse03+09 Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Vi hadde rust på bremserøret sist bilen skulle godkjennes! Det skulle bli veldig dyrt, for når de skulle skifte det, så må du demontere så mye på bilen at det tar veldig lang tid, selve røret er ikke dyrt! Vet ikke om det er slik på alle biler.(?) Fikk beskjed om at det kom til å komme på rundt 7000,- Men de hadde ikke tid å ta det da, så vi oppsøkte ett annet verksted. Han sjekket det, å det var ikke så mye rust, så han bare pusset det ned, å smurte på noe greier, husker ikke hva;) Å den reperasjonen kom på 850,-, å så var bilen godkjent:) Så det kan kanskje lønne seg å høre med flere verksteder, for tror mange bare tenker på å få inn mest mulig penger:) Håpe det ikke blir så dyrt for deg:)
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Hei! jeg hadde samme problem som deg for et par mnd siden. Min Toyota Avensis 98-modell ble ikke eu-godkjent pga mer en 25% rust på bremserør bak pluss på bremseklossene. Regning endte på litt over 6000,- Men jeg valgte å bruke et verksted utpå bygda som jeg kjente til, i stedet for Toyota verksted som krevde 8600 pluss pluss..... Rusten på bremserøret var bak på min bil, som gjorde at de måtte senke bensintanken. Da ble det jo mer arbeid og høyere regning for meg. Sjekk litt etter billige verksted utenfor byene, og spør hvor mye de vil ta for den jobben. Uff, ikke morsomt med uforusette verkstedregninger!
stjertløvetann Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Rust på bremserør var en av innvendingene når vår gamle mercedes ikke passerte eu-kontrollen nylig, og da ble vi forespeilet enten et deleskifte til ca 2000 kr eller at de klarte å pusse ned rusten for etpar hundre. Vi slapp unna med sistnevnte, så det ble ikke så dyrt for vår del
mozell Skrevet 21. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2010 Takker så mye for svar jenter! OK, da satser jeg på at det ikke blir mer enn rundt 6-7000 kroner i hvert fall, og at Avenisene ikke er koblet sammen på en slik måte at de må demontere så fryktelig mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå