Lunita_ Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Sønnen min har begynnt å turne i senga ved leggetid,noe vi ikke er vant til..han har brukt å slokne kl halv sju..nå har det begynnt å dra ut til åtte halv ni på kvelden. vi har begynnt å legge han sju,men hjelper ikke. han sover ca 2 timer i barnehagen på dagen,kanskje jeg skal be de vekke han etter 1,5 time?? noen som har noen råd å gi meg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Ja, prøv å kutte litt på dagsøvnen, det pleier å funke her ihvertfall=)
Høna08 Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Vi har det helt likt om dagen. Gutten min er 18 mnd og har som regel sovnet uten en lyd på fem-ti minutter. Men de siste to ukene bruker han laaaaaaang tid på å sovne. Ligger og prater og styrer og kan godt holde på i over en time. Har ikke endret på noen rutiner. Hjelper ikke om han sover kortere på dagen (har prøvd det). Og det er ikke noe tvil om at han er trøtt da, blir jo trøttere og trøttere for hver dag så er redd vi er kommet inn i en ond sirkel nå... Men noen tipset med om at det ikke var uvanlig at det kom slike endringer når de lærte nye ting (krabbe, gå osv) og at dette også gjødt språk. Og gutten min har begynt å "snakke" veldig mye i det siste så håper det har noe med det å gjøre....
temine Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Her tuller og knerten litt enkelte kvelder. Prater, kaster smokken, skrur lyset av og på, river ned gardina, roper, ler og turner (har litt lite rom, så han når tak i det meste). Lar han bare holde på, han sovner til slutt, også er det bare en priode som går over. Det lærte vi med storesøster. Alt er bare en periode som går over etterhvert:) Ville heller lagt han tidligere enn senere når han bruker ekstra tid på å sovne. De er jo som regel trette i hodet, bare kroppen som ikke lystrer;) Å kutte ned på dagsoving har aldri funka her i huset, jo bedre de sover på dagen, jo bedre sover de på natta. Med visse unntak, selvfølgelig.
Lunita_ Skrevet 24. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2010 barnehagen har gått ned til en times soving...det har gått to dager,den føsrte dagen sovnet han på 15 min og den andre 30 min,skravler og skravler,men er ikke helt hyper når han legger seg iallfall...får se hvordan det går til uka....hvis det ikke hjelper får han bare sove på dagen så får vi ta det til kvelden,håper dette er en periode bare!!!! skal kjøpte lyst tette rullgardiner! kanskje det hjelper
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Ja, barn er nok forskjellige når det gjelder dette, for her har vi nok en gang fått legginga til å gå som en lek ved å kutte i dagsøvnen. Fra å bruke nesten 1 time, tulle og tøyse og skrike, til nå å sovne uten et knyst på under 10 min- deeeilig=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå