HKV Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Lurer på om det er noen spesiell grunn til at mange her får dra på flere ultralyder...? Her går jeg å venter på innkalling til ordinær ul. Blir sikkert i løpet av et par uker Men hvordan får dere flere? Og så tidlig i svangerskapet? (uke 13 f.eks)
*Nøtta* Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Noen har nok rett på det pga tidligere komplikasjoner o.l,mens jeg blandt andre,bestillte det selv på privatklinikk.
maya666 Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 det vanlige er bare en ul i løpet av svangerskapet. det er den ordinære i ca uke 18... har du hatt en eller flere spontan aborter, er det vanlig at man får tilbud om flere ul i løpet av svangerskapet... mange som bestiller ul privat og.. men det koster rundt 1000 lappen da.. jeg har 1 ul i mnd.. men har hatt 4 spontan aborter tidligere ( pluss en dødfødsel..), så blir fulgt opp veldig mye... er i uke 30 nå. og venter barn nr 2...
lucky meee:) Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg ble sendt til to ultralyder uteom den ordinære i uke 18. Den første fordi jeg fikk blødninger, den andre pga mulig svangerskapsforgiftning. Denne gangen har jeg hatt en ul på privatklinikk (rett og slett fordi jeg var nysgjerrig på termindato) og skal på min neste (ordinære) om en uke. Mulig det blir keisersnitt denne gangen så da vil jeg visst også få en ul rundt uke 34.
cigar mokka Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg får ultralyd 1 gang i mnd men det er pga diabetes og 2 kompliserte svangerskap fra før.Jeg skjønner godt at noen lurer på hvorfor det er forskjell på folk men noen trenger ekstra oppfølgning jeg for min del er knyttet opp til fødepoliklinikken og er kjempeglad for det.lykke til på den ordinere ultralyden HKV
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Jeg er en av dem som har hatt mange ultralyder i svangerskapene mine! Første gangen var jeg 4 ganger pga blødninger, og så x-antall ganger pga svangerskapsforgiftning, ingangsettelse, osv. Andre gangen var det også pga blødninger Tredje gangen pga blødninger og vekstestimering 1 gang pr mnd (dette fordi jeg skulle ha ks om barnet ble større en nr.2) Nå har jeg bare hatt den ordinære
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Jeg er også en av dem som får flere Ultralyd pga svangerskapdiabetes og svangerskapforgiftning på slutten da jeg gikk Gravid med dattera mi. Blir betegna som risiko svangerskap. Så jeg var på UL i uke 7,9, 12 og 13. (Privat gynolkologklinikk) Men har fått henvisning fra min fastlege og da betaler jeg ingenting. Og skal på ny UL den 12 mai også er det den ordinære den 28 mai.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg får flere ultralyder da det ble påvist en del mangler og kromosomfeil ved forrige svangerskap. Måtte avbryte i uke 18 (babyen hadde da levd i maks 1 uke til), så for at dette ikke skulle skje igjen så må jeg inn så de får sjekket at alt er slikt som det skal være:) Var først i uke 10 for da skal kraniet være på plass (manglet det sist) og nå i uke 12 for de skulle sjekke nakkefold, hevelser, blodkar ect. Var på ul i går og alt sto bra til så nå skal jeg ikke tilbake før til ordinær ul:)
Corneliuss Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Har hatt flere ultralyder og det er jo opp til en selv om man synes det er verdt å betale ekstra for de private =O) Uke 8: se om hjertet slo. Ble sykemeldt og ville vite om det var reelt før fortalte sjefen min det. Privat Uke 13: sjekke om de indre organene utviklet seg ok. Ble offentliggjort på jobben da jeg fremdeles var sykemeldt. Ville vite at ok før de fortalte til alle. Privat Uke 14: var superspent på kjønn og mannen hadde ikke fått vært med på de forrige ultralydene. Privat. Hadde egentlig ikke tenkt å ta ettersom jeg akkurat hadde tatt men klarte ikke motstå fristelsen =O) Uke 18: ordinær ultralyd på sykehuset. Uke 24: sjekk for å se om livmorhalsen var intakt (mye kynnere). Sykehuset. Tenker også å ta en ultralyd i uke 26-28 en gang. Blir også privat for å se 3D og tilvekst på babyen Etter det blir det nok ingen nye (ikke private i alle fall) så med mindre det oppstår noen komplikasjoner som gjør at jeg må på sykehuset så må vi vente med å se henne til hun kommer ut =O)
lure Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Her er det prøverør, i uke 6-7 for og se at hjertet slo. Etter det har jeg fått hos jordmor hver gang. Hun ser etter hjertelyd ( ikke noe annet, sikkert istede for dopler)) og vi får se babyen Ellers er det ingen grunn for at jeg skal ha så mange ul, men synes det er kos og se den lille da Skal på ordinær ul i slutten av mai.
(Muskat) Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde mistet i uke 8 (innvendig ul etter blødninger). I uke 12 mistenkte de betennelser etter MA, men det var en baby der allikevel:) Ordinær UL i uke 19. Så skal jeg ha en ny ordinær UL ca i uke 32, noe de har begynt med i Grenland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå