Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Når man sitter i et rom med andre mennesker tilstede, HVORFOR slafser man så JÆVELIG med tyggisen?! Smatt smatt poff slurp, smatt smatt smatt....jeg tror jeg seriøst klikker snart....det er en av de verste lydene i hele verden, og etter jeg ble gravid er den ikke akkurat noe bedre. Og så må jeg høre på andre menneskers uvane i timevis for dag på skolen! og jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å si fra, er vel fordi jeg VET at det er en skikkelig teit, smålig ting...men jeg HATER den lyden! Samme gjelder folk som spiser med munnen åpen, og slafser med godteriet. For hele verdens velstands skyld, KUTT UT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 HELT enig. Det skulle vært forbudt. Helt grusomt å høre på..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Veldig enig, de ekleste og mest irriterende lyden for meg er slafsing med tyggis, og enda verre, de som driver og suger seg på tenna.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Kan ikke få blitt mer enig, slafsing og smatting er bare grusomt når et gjøres av noen over fem år. Datteren min har en venninne som smatter med åpen munn når hun spiser. Hun er snart elleve. Moren sier ikek noe til henne, så synes ikke jeg kan gjøre det heller, men har ståpels i nakken når hun spiser hos oss.
Patetica fåkksi Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 For en gangs skyld er jeg helt enig med en anonym hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Hmmm... der følte jeg meg truffet. Jeg er selv smertelig klar over smattinga og slafsinga mi, og prøver å ta meg i det når jeg er i selskaper o.l. Sliter med at jeg ikke klarer å puste med nesa, og om jeg da må tygge med lukket munn mister jeg nesten pusten ( Dette er et stort problem for meg. Hører selv at det er stygt. Derfor takker jeg som regel nei til middagsinvitasjoner o.l... Og NEI, det er ikke pga dårlig oppdragelse osv, men fordi det er ren tortur for meg å tygge med munnen igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Du som sier det er ren tortur for deg å spise med munnen igjen, du er selvfølgelig tilgitt. MEN, jeg bodde en gang sammen med en i kollektiv, og han spiste ALLTID med munnen åpen, selv om han klarte fint å spise med munnen lukket når han bare ville! Og de lydene, herreguud så kvalmt det var! Og så når han da var ferdig, så satt han med halve handa inni munnen for å pirke ut matrester fra jekslene, og han lagde f**n meg like mye lyd da.. Når jeg så han fant seg mat så gikk jeg bare der ifra. Aarh, hater det! Sambo snuste en stund, og han satt hele tiden og sugde inn luft mellom tennene for å unngå at snusen rant. Jeg hadde foretrukket at snusen rant.
Gjest Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Jeg har en kollega som tar den slafsingen litt lenger. Hun snakker alltid, og da mener jeg alltid, samtidig som hun spiser lunsjen sin. Gjerne i flere omganger så vi andre virkelig får se hvordan maten stadig blir mer opptygd. Ugh!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Hahaha, kan tenkte meg det var liker tortur for deg å høre på det, 23:56 det handler litt om å ta hensyn, hvertfall når man er klar over problemet... Tror jeg hadde tiltet selv ,hadde jeg bodd i kollektiv med ham 23:45
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Hva med de som har en sånn diskret liten seig lyd mellom tunge og gane (antar jeg) når de snakker? Spise gjør man dog bare til faste tider, men snakke må man gjennom døgnet...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Åååh FY! Folk som snakker med mat i munnen er det verste! Jeg trodde (forventer!) egenlig at alle ble/blir oppdratt til at en snakker ikke med mat i munnen, men er tydligvis ikke alle hjem som har den frasen der som fast uttrykk. Ene venninnen min ler med munnen full av mat, og hun gaaaper når du ler. Uah.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Ikke så lett å kontrollere som smatting, kanskje? Kommer jo an på hvorfor lyden kommer
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Nesten så jeg vil lete frem tråden med "ting som irriterer noe jævlig" og svare på den, bare for å understreke hvor mye jeg faktisk hater smatting/slafsing/spising med munnen åpen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Jeg slafser!!!!!!!! Jeg glemmer meg ut mange ganger. Ikke få ganger folk har sagt til meg " får du penger for å tygge, eller"??? Og da blir jeg så flau. Og da slutter jeg å slafse. Helt til jeg glemmer meg ut igjen. Uff og uff, hvordan skal det gå.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 00:10-Skal vi danne klubb eller?? Mvh 23:45
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Jeg er SÅ enig med HI. Jeg syns også klikkelyd med kjeven er kjempeekkelt, men det kan man jo virkelig ingenting for... Jeg er alltid ferdig med å spise før min samboer (jeg tar mindre porsjoner og han spiser ekstremt sakte), og jeg hater å sitte å høre på spiselydene hans. Lurer på hvordan det blir når kroppen er full av baby og hormoner... :s
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #19 Skrevet 22. april 2010 Heeelt enig! Samboeren min er helt ekstrem når det kommer til slafsing når han spiser mat. Gaper og smatter og stønner. Ugh.. Til og med når vi er i for eksempel middagsselskap gjør han det! Har sagt det til han, at det er vanlig folkeskikk å spise med lukket munn, og ha LITT manerer i hvertfall. Men han sier bare at han ikke får det til, for maten er så varm! Haha.. Det går an å blåse på maten, og ta seg god tid, i stede for å gafle innpå alt samtidig, så kjeften nesten sprekker. AAHH, DET var godt å få ut det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå