Gjest Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Mini på snart 9 mnd er så utrolig tett i nesa og jeg har virkelig prøvd alt; saltvann og nesesuger om hverandre, har også lagt en pute under hodet hennes, men hun er like tett. Det går jo greit på dagtid, men natten er ille og hun får ikke sove og våkner og gråter pga dette. I natt gav jeg nesespray (ment fra 1 år) og da sov hun hele natten, men vet jo at man egentlig ikke skal gjøre det. Hva er deres erfaring og kom gjerne med tips!!!??
Rampongi Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg hadde nok sjekka med hs og apotek om å finne den sprayen med lavest mulige virkestoff iallefall. Min unge (7 mnd nå) har vært tett siden hun kom til verden og vi bruker vel en saltvannsspray i uka om ikke mer. Her har vi lagt bøker under hodeenden på senga, når hun sov i bagen bygde jeg opp den så hun omtrent satt å sov. Ellers mye nesesug her også ja. Det er kjipe greier og jeg håper det går over før vi evn havner i samme situasjon som dere.. vil helst ikke bruke virkestoff på henne og jeg har lest at det virkestoffet i noen nesesprayer er så sterkt for sånne små at de kan dø av det , men jeg regner med og håper at det var snakk om voksensprayen og at det gjaldt nyfødtinger.. men som sagt ring hs og apotek og spør.
Jentemammaen Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Morsmelk? Jeg sprutet dette i nesen på jenten min til hun var langt over året... Funket bra det..
Gjest Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 MM hadde jeg selvsagt brukt hvis det var et alternativ. Jeg spurte både HS og lege som sa det var ok å bruke litt nesspray, den for helt små barn selvsagt 0,5 mg/ml og at det ikke var anbefalt, men helt ufarlig(???) Bruker også MASSE saltvann Rampongi og har gjort det med bøker vi også, men takk for tips:)
Gjest Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Hva slags nesesuger bruker du? En sånn til å klemme på? Jentungen her er også konstant tett i nesa, men vi har klart å unngå nesespray hittil. drypper ofte med saltvann, og suger med et jordmorsug som er mye mer effektivt enn vanlig nesesuger. Men ja, man kan bruke nesespray på babyer, men bare husk at samme regel gjelder der som for oss voksne, ikke mer enn 10 dager i strekk, ellers så sitter man der med kronisk tett nese.
Gjest Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Hvor får man kjøpt et jordmorsug? Vi har den til å klemme på og den funker greit.
Gjest Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Får kjøpt på apotek. Virker litt kjasselig,men er ikke det, og funker som bare juling Ser sånn ut : http://www.snogg.no/upload/120401.jpg Bare husk å drypp med en god del saltvann ca 10 min før du suger.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 jeg fikk tips om å dryppe litt morsmelk i nesa til gutten min. Det skulle hjelpe til så de fikk nyse det opp selv. Om det hjelper det vet jeg ikke..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 hadde jeg bare lest svarene før jeg uttalte meg.. hehe:)
nybegynner07 Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Har du prøvd denne? http://otribaby.no/ Sprayen her kan brukes på babyer og jeg tror ikke den inneholder så mye skumle greier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå