Vannmann35 Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Bare kjeder meg litt og fantaserer om hva Hermines kommende søsken kan hete... Hva synes dere om disse navnene sammen da? Hva slags familie ville dere tro dette dreide seg om? Harrytasser fra Ytre Enebakk, snobber fra Montebello, bondefamilie fra Toten, urbane asfaltcowboyer fra Grünerløkka?? Takk til dere som gidder svare meg :-)
Gjest Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Eliten av overklassen i Oslo vest. Nydelige navn, da:-).
Dearest Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Urbane, moderne unge foreldre som ser fordelen med tradisjon og det å bu på bygda. Litt hipster kanskje?
Gjest Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Hei! Fine navn som søsken likegodt kan hete i Tromsø, Trondheim, Sogn og Fjordane, Bergen, Hamar, Røros osv. som Montebello og Toten. Nå er ikke jeg kjent verken i/på Montebello eller Grünerløkka, men navnene er kjent og i bruk i den byen laaaangt utenfor Oslo som jeg bor i også
Cornelianelia Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Flotte navn alle tre - både hver for seg og sammen. Vet om et søskentrekløver som heter Selma, Audun og Othilie. Audun er jo ikke så ulikt August. Vet også om søstre som heter Alma og Othilie. Tror Othilie er på vei opp, selv om det jo ikke er veldig mye brukt.
Miranda C Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Syns de passet bra sammen. Hva med Hermine, Olivia og August?
M ♥ ♂-2010 Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Åh, nydelige navn sammen. Ville tenkt at dette var en moderne men jordnær familie med god utdannelse og som ikke lider noen nød pengemessig!
prebs Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Tenker nok fra Montebello, men ikke nødvendigvis snobber - heller mer kunstnertyper. Synes navnene passer veldig godt sammen - liker Hermine og August veldig godt. Ikke såå glad i Othilie.
Vannmann35 Skrevet 21. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2010 Olivia er også fint, og jeg liker også OthiliA veldig godt :-) Spennende å høre hva andre tenker om navn!
Pinnus Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Jeg hadde stoppet opp to sekunder hvis jeg kom over en søskenflokk i Bergen som het dette. Har derfor ingen forutsetning for å si hvor på østlandet de skulle kommet fra, her ville vi vel kalt dem Oslo-sosser;) Ja, jeg er fordomsfull og klar over det;)
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 syns det er fine navn. kan komme fra kvar som helst. bur sjølv i byen Førde i Sunnfjord (sogn og fjordane ) og veit om mangen othilie og august her.
mammantilT&I Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 nydelige navn.. vi bor i sandnes, og lillemor her holdt på å få navnet Othilie, da som oppkalling etter min mormor.. men nå ble det ikke navnet allikevel, men nabojenta fikk faktisk det navnet når hun ble født i januar..
Vannmann35 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2010 Møtte ei Othilie her om dagen - hun var helt skjønn og bidro ikke akkurat til at jeg likte navnet midre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå