Gå til innhold

Korrelasjon og kovarians MY ASS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke sammenhengen/forskjellen. :-/ Lest side opp og side ned og nå er jeg så sinna på hele metode-boka at jeg har lyst å spise den til lunsj.

uhjkbmn <------- Og der stanga jeg hodet i tastaturet.

Såh.. Klar for ny dyst.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Beklager at jeg ikke kan det aller minste, har styrt godt klar av all statistikk og telling hele mitt yrkesliv.

Men om du vil ha et godt alternativ til å stange i tastaturet så har jeg nettopp gjort følgende og føler meg klart til å kill'em all:

Spa utover fem-seks kvadratmeter snø

Finn fram rockering og sett på Fight fire with fire, det er 4.44 minutter med syk energi og så får du fin midje til sommeren i tillegg. (I alle fall er det planen, siden jeg ikke har hatt midje (innover) på ti år.) Det tok alt i alt et kvarters tid. Nå er jeg svett, anpusten og mørbanka og passe forbanna og går løs på concomitant assumptions med fornyet glød.

Skrevet

Hører fantastisk ut, så flink du er. :-) Unner deg for all del ikke snøen, men du fikk iallefall tatt ut hat på det. :-p

Kanelboller avsendt. Hva slags tilstand de kommer frem i vites ikke, men husk det er sendt i aller beste mening.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er så bra. Jeg har dessverre ikke annet å sende tilbake enn gode vibber og et eple, men det er godt ment. (Hadde et anfall av å måtte spise alt som ikke var nagla til veggen i natt i tretida.)

Skrevet

Korrelasjon måler _om_ det er samvariasjon mellom to variabler og

kovarians måler _hvor_ sterk samvariasjon det er mellom variablene.

Tro om jeg har skjønt det?! Må dobbelsjekke siden, men et liiiite HURRA fra meg. :-)

Skrevet

Det høres riktig ut, tror du har skjønt det. :)

Skrevet

Ikke bare les boka, men regn på eksempler. Statistikk forstår man best når man bruker den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...