Gå til innhold

Gode råd mot diare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på 19 mnd har hatt diare i snart 3 dager nå. Hun har veldig liten matlyst. Har nesten ikke spist noe på 3 dager. Men drikker bra med vann. Lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at hun skal ha det bedre?

Noen gode råd ?

Hvis dette ikke gir seg, hvor lenge skal jeg vente før jeg kontakter lege. Er vel ikke så mye en lege kan gjøre heller ?

Har hørt at man ikke skal gi de meieriprodukter når de har diare. stemmer dette ?

Setter pris på alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har barn som begge har hatt diare - leeenge. Tre - fire uker. Jeg har satt dem på skånekost. Ingen melkeprodukter. Jeg gir ettåringen min rismelk istedetfor melk. Han får banan, eple, gulrot mos - dette kan du fint lage selv med stavmixer. I tillegg får han ikke tunge melsorter i grøt. Får risgrøt ( 4 mnd ) bare for å få i ham noe - det er ikke mye næring i rismelk, men får i seg myye væske når han drikker det.

Ris, kokt kylling, banan, eple, loff...

blåbærsaft. Du kan også kjøpe GEM på apoteket - dette hjelper til å opprettholde væskebalanse og mineraler og salter i kroppen.

Farris og eplemost er bra for å få nok væske i tillegg til at det i farris er mineraler og salter som kroppen trenger.

God bedring.

Dette hjelper på mine.

Skrevet

Vår barnelege anbefalte en tre dagersdiett hvor v ga barnet ulike måltider med KUN: ris, kylling og eple.

GEM er smart som noen andre her også anbefaler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...