indigo25 Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Når jeg var på første kontroll hos legen fikk jeg etter noen dager et brev i posten der det sto at jeg skulle på Ultralyd på sykehuset i uke 17. Jeg kunne svært gjerne ha tenkt meg tidligere UL, men det var det liksom ikke noe snakk om. Legen mente at evt misdannelser uansett ikke ville vises før uke 17. Spørsmålet mitt er hvordan går man frem for å få privat UL før uke 17 og hvis evt misdannelser ikke oppdages før uke 17, er det ikke da for sent å ta abort?
bassegutten Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg vil anbefale å gå like før uke 12. Fristen for å ta valgfri abort er uke 12. De kan jo se litt missdannelser/feil på barnet før. (f eks uke 11). De måler barnet og plommesekk og livmor++, og ser om alt stemmer som det skal. om det ikke gjør det, har du jo mulighet til å få svar på det innen uke 12.. Legen min satte meg også til uke 17 ca.. men valgte å gå til privat før dette. (har vert to ganger) Kjempe kjekt!!
Stolt tvillingmor Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 For å ta privat ultralyd, bestiller du deg time hos en av klinikkene som utfører dette. Sjekk med Gule Sider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå