Gå til innhold

Leggingen som har vært som en lek har plutselig blitt et mareritt - 9 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten har nesten alltid vært en drøm å legge på kvelden (ja heldige oss :-) ) Vi har måtte tåle litt sutring innimellom. Men da har det stort sett bare vært å gi han smokk og stryke han litt over hodet, så er alt fint igjen. Ved tannfremmbrudd har det vært litt verre, men alltid gått seg til igjen så fort tanna er oppe.

Nå derimot i en alder av 9 mnd er det skrik og hyl nesten hver kveld. I går brukte jeg 45 min på å få han til å sove. Noen kvelder har vi tydd til å bysse han i søvn. Jeg vil helst gjøre minst mulig byssing, siden han har funnet søvnen selv siden han var rundt 4 mnd. Igår sovnet han til slutt i fanget mitt mens jeg sang til han. Prøver å roe han i sengen først, men ofte går ikke det lengre. Er ikke vant til dette, så blir jo helt utslitt når han endelig sover. På dagen går det ofte lettere å legge han. Vi har også faste kveldsrutiner som vi har fulgt lenge. Kvelds, stell evt bad, pysj, lese bok og så i seng.

Flere som har gått fra drømmelegging til marerittlegging?

Skrevet

Jepp!!!

Tror det er mange som har det sånn i den alderen. Jeg har ei venninne (som er småbarns pedagog), som mente å ha lest noe om dette. Hun trodde det hadde noe med at de var blitt store nok til å forstå at vi var i nærheten, selv om ikke de så oss, og ble derfor urolige når vi gikk ut av rommet.

Vi har prøvd å stå litt ved siden av senga, holde hendene forsiktig på skuldren hennes, for å hjelpe henne å finne roen. Dette har funket fint her!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...