Gjest Kira06 Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Vi har så smått begynt å introdusere brød for frøkna (hun er litt over 7 mnd og har to tenner*s*). Hun får bittesmå biter, og synes det er kjempe stas. Spesielt fordi det kommer fra tallerkenen min! Foreløpig har jeg ingenting på brødet, men tenkte at jeg etterhvert skulle begynne med leverpostei. Ser at det er mange som gjør det, men blir også litt usikker ettersom det er mye salt og krydder i leverpostei. Er det noe dere tenker på når dere velger type, eller er det stort sett det samme i alle sammen? Så mitt dumme spørsmål er hvilken leverpostei bruker dere? (utrolig hva man lurer på når man har fått barn gitt....)
Lemonia Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg tenker ikke så mye på salt og krydder i pålegget nei, og det er rett og slett fordi mengden han får i seg i løpet av en dag er såpass liten. Bortsett fra pålegg får han ikke i seg nevneverdig med salt så det bekymrer meg ikke så veldig. Angående type postei så varierer det etter hva vi har. Hvis jeg selv spiser postei spiser jeg gjerne de ovnsbakte typene og da får gutten vår den. Ellers får han Vita postei fra tube og det er bare fordi den varer lenge. Alle andre posteier, enten i gul boks eller med plastlokk, synes jeg smaker rart etter en dag eller to etter åpning og så fort spiser ikke gutten min opp posteien, så da er det greit med postei fra tube som smaker ferskt hele tiden. Samme med makrell i tomat forresten. Gir den fra tube, for den er både helt finmost og enkel å smøre og så holder den seg lenge.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Jeg har rett og slett kjøpt de gule runde boksene i porsjonspakning. Av den enkle grunn at leverpostei som ikke blir spist opp innen max 2 dager går rett i søpla her. Og siden mini knapt spiser 1 skive brød om dagen, så går det ikke mye pålegg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 I starten brukte jeg mest de gule porsjonspakningene, av samme grunn som de over her, men nå når forbruket er litt høyere bruker vi gjerne de gule vanlige boksene (har fått dilla på akkurat den leverpostei-typen nå i svangerskapet, så det går unna litt ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå