Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Min søster har hadde en bull terrier, Dollie. Hun har hatt henne siden hun var liten, i over tre år. Men for noen uker siden tok hun sin livs vanskeligste avgjørelse.. Hun solgte Dollie.. hun ville at Dollie skulle komme til noen som kanskje hadde litt bedre tid.. Vel, dagen kom og Dollie skulle bli hentet, av noen laaangt unna. Jeg var der da hun skulle reise.. men først skulle vi se på folkene som skulle kjøpe henne, snakke med dem osv.. For man selger ikke en bull til hvem som helst! Det var en ung gutt som kom, han satte seg ned og ramset opp alt han "visste" om slike type hunder. Han hørtes jo ut som den perfekte eieren for Dollie. Han kunne så og si alt om rasen. Søstra mi satt og fortalte alt om Dollie, både det positive og det som var negativt. Men han skulle ha henne! Etter at Dollie hadde bodd hos han et par uker fikk søs en tlf.. Da hadde visst Dollie drept 3 sauer Hvem i alle dager har en bull terrier der det er sauer??!! Han hadde ikke fortalt at han bor 200m unna masse sauer.. da hadde han aldri fått kjøpe henne. Vel, de ville ikke ha Dollie mere, og i kontrakten står det tydelig at " Dersom hunden skal selges, avlives osv.. skal forrige eier ha FØRSTErett til å kjøpe henne tilbake!" Så de skulle kjøre Dollie hjem til Søs. Endelig.. Hun ble jo så glad da hun fikk høre at Dollie kom hjem! Men.. etter noen timer fikk hun en tlf om at de ikke kom allikevel.. veiene var stengt pga storm.. javel.. men da skulle de sende henne på fly slik at søs kunne hente henne på gardermoen. Dagene gikk.. hun ble trakassert osv med masse tlf fra familiene til disse nye eierene. Hva slags syke folk er dette?? Men i går fikk søs tlf.. Dollie er død! de har avlivd henne!!! HVORFOR??? Fordi dollie har stukket av og drept noen sauer? Hva visst det var en golden retriver som hadde gjort det? Da tenker jeg at hunden ikke hadde blitt avlivd! dollie, som betydde så mye for hele familien.. søs har ikke sovet i natt.. bare gråter og gråter og gråter.. Dollie var verdens snilleste hund.. vokst opp med masse andre dyr og barn og aldri gjort noe! Sjelden man finner en så snill bull.. vi gledet oss så til hun kom tilbake.. Nåp truer de med og gå til sak, søs skal visst erstatte sauene, erstatte det det kostet og avlive henne + at de skal ha tilbake pengene for hunden?! Hva faen skal vi gjøre her? kommer til og anmelde dem, og det er en gruppe på facebook jeg håper alle kan kikke innom.. http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=114861968542575&v=wall&ref=ts Dette ble noe kort og rotete fortalt men..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Saken er den, Dollie stakk av og drepte 3 sauer, JA, det var den nye eieren som skulle hatt skylda her.. Men uansett rase, så har eieren av sauene rett til å kreve at hunden blir avlivet. Så det har sånn sett ikke noe med den nye eieren å gjøre. Mener ikke å være slem eller noe, men ber deg se det fra eieren av sauene sin side. Ja, det var feil av den nye eieren å holde henne så nært sauer, men din søster kjenner hunden, hun burde spurt om han bodde nær gårder ol. Saken er og blir den samme, hunden er avlivet, med god rett for eier av sauene.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Du får jo bull terrien til å fremstå som en slem hund. De er jo ikke det. Kanskje en litt trass rase, men er de nye eierne sitt ansvar og passe på bikkja si. Vet ikke om det er så veldig mye mer en kan få gjort? Hunden er jo død. Desverre:\
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 greia er at han som eide sauene ville ikke avlive hunden!! Da har samboeren til han som kjøpte Dollie gått på politistasjonen og funnet på masse bullshit, at hunden har gjort mere enn hun har gjort for hun tålte ikke at typen hadde kjøpt seg denne hunden. Dette satt han som kjøpte henne og sa selv i telefonen til søstra mi. Han sa hun var sinsyk og at hun var blitt sykelig sjalu.. og søstra mi burde heller få kjøpt henne tilbake og ikke bli holdt for narr!!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Hunden er uansett død, desverre, så det hjelper ikke å sitte igjen med den holdningen, Dollie fikk en urettferdig "henretelse", men det hjelper ikke å holde den tanke gangen. Tenk heller at dere har lært av de feilene som er begått. Og politiet ville ikke forlanget at hunden ble avlivet, om de ikke så noen trusel i hunden. Har selv harr en huskey som har angrepet mennesker (pga dårlige erfaringer med mennesker, hos tidligere eiere) og enda den siste som ble angrepet gikk til politiet (med en noe opprevet hånd), så valgte politiet å la hunden leve, fordi det er bevist at hunden er utrygg på mennesker. De avliver ikke hunden uten å gå inn i saken og se om det faktisk finnes noen fare. Er dette hendt, så er det politiet dere bør bære nag til, ikke eieren.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Om søstra di var så knytta til hunden, og hadde anledning til å beholde henne (må hun ha hatt siden hun var så glad da Dollie skulle returneres til henne), hvorfor solgte hun hunden i det store og det hele da..?? Man selger ikke en hund man har tatt til seg uten at det er GODE grunner til det! Man tar på seg ett ansvar den dagen man tar til seg hunden, og jeg blir skikkelig irritert over at enkelte har så lett for å kvitte seg med dyr. Det er synd Dollie er død, men eier hadde retten på sin side.. dessverre...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Med tanke på hva hunden gjorde, så er det den nåværende eier, som bestemmer hvor vidt hunden skal avlives eller ikke, han ville nok ikke sitte med det på samvittigheten, om han senere fikk vite at hun hadde drept andre dyr, eller skadet et menneske. Eieren gjorde hva han mente var rett, og siden det tok så lang tid å skulle sende henne tilbake, så tok han nok valget om avlivelse, fordi han ikke ville risikere at noe slikt skulle skje igjen. Beklager å si det, og det er trist at hunden måtte bøte med livet, men eieren hadde sin fulle rett. Men, ang erstatnings kravene, din søster står ikke som eier på hunden? papirer på hunden er skrevet over? Om papirene på hunden sto i eierens navn, så er det han som må betale for sauene, og kan ikke kreve erstatning selv. Men om din søster fortsatt står som eier på papirene, så er det slik at hun faktisk står som ansvarlig i saken. Eneste hun i så fall ikke skal betale tilbake, er pengene for avlivelsen. Om han står som eier på papirene, så hadde jeg ordnet med advokat.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 De rasene har verdens søteste personlighet. Har den drept tre sauer og fått smaken på slikt, vet man aldri hva den tar neste gang desverre.. MEN på en annen side så er det brudd på kontrakten at de avlivde hunden fremfor å sende den tilbake, så jeg ville kjørt sak!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 meget rart å selge et dyr man elsker så høyt til en fremmed etter EN liten samtale du! Før man selger noe som helst dyr, skal men bli godt kjent med den evnt nye eieren, og man skal helst se området hvor dyret skal bo. Bilder, dra på besøk osv. Dette er SPESIELT viktig ved "risiko raser"!! Du kan ALDRI vite hvordan en hund takler overgangen mellom to hjem, og hvis det er en rase som er potensielt er svært farlig ved angrep osv, så må man BRUKE TID og engasjere seg litt mer enn et lite besøk for deretter å sende bikkja avgårde til et helt fremmed sted langt borte! Hunder som har drept sau, skal enten avlives, eller evalueres i samråd med kyndige hundefolk, for har hunden først tatt et liv, så kan det ta fler. Det kan utvikle seg til angrep på andre dyr, som nabobikkja, katta, husdyr osv. Din SØSTER burde brukt mer tid på dette salget! Enhver IDIOT kan FREMSTÅ som en kyndig hundeperson, det er bare å pugge det som står på canis.no eller hundebøker det. Dere visste IKKE hvem dere solgte dyret til, og dere sjekket ikke godt nok opp! Dollie var sikkert en flott hund, men din søster gjorde grove feil her. Den nye eieren viste seg tydeligvis å være en fjomp som lot hunden gå "løs" rundt sauene. Såfremt dyret ikke er sauetrent, så kan de angripe. Bonden har mistet levebrød, og har måtte se på sine dyr bli drept, selvsagt er han sint! Hvem som skal betale skade og tort og svie må nesten en dommer avgjøre, utifra kontrakt og lover/regler. MEN nå håper jeg søsteren din har lært, og tar hundesalg LITT mer seriøst heretter! Tenk hvis Dolie hadde angrepet et barn?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 hunden sto ikke på min søster lengre.. den står i hans navn. Blir litt oppgitt her når de kommer med slike trusler.. selvfølgelig skal hun gjøre alt. Og skaffe advokat er nok lurt ja!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Da er saken enkel, skaff en samtale med advokat, ta med bevisene hun har, og legg frem saken, om advokaten mener dere ar en sak, så kjør saken! Om ikke, så ta lære av hennes feil, og legg dette bak dere. Din søster burde blitt bedre kjent med den aktuelle eieren, sett hvor han bor, og også bett om referanser, som tilsier at han kunne tatt på seg denne hunden. Han burde besøke henne noen ganger, og hun og hunden burde besøke han, se hvordan hunden tar inn de nye omgivelsene ol. Beklager å si det, men din søster gjorde en del feil i denne situasjonen, men om en advokat mener dere har en sak, så bør dere virkerlig kjøre den også.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Når vi fikk hundene våre var vi på mange besøk, hos hverandre, hadde hundene på overnatting (På prøve), før vi overtok dem. Det er nok det lureste, og mest normale å gjøre. Litt andeledes når man da bor langt unna,men jeg ville ikke omplassert mine hunder til noen så langt unna, da er det vanskeligere når slike ting skjer, og også når det kommer til å opprettholde kontakt Men det er jo slike episoder som gjør at man innser slikt, desverre Håper søsteren din får kjørt (og vunnet) sak
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Å herregud å lei jeg er av tårevåte historier fra folk som måtte selge/kvitte seg med dyret sitt også "buhuuu" var ikke ny eier snill/behandlet dyret feil/fulgte ikke opp avtaler osv osv. Har bikkja dreot sau er det lite tidligere eier kan gjøre med det dersom den kreves avlivd av bonden. Blir søsteren din saksøkt er det bare å stille motkrav da hunden ikke lengre var hennes ansvar. Hva er problemet? Og hun kan stappe snørrfilla i nesa umiddelbart for det finnes ikke synn på henne! Hadde det vært så viktig hadde hun i førsteomgang aldri solgt den, dernest evt reist å hentet den selv!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Jeg tror personen som har laget denne posten her er litt på tur.. For denne historien her er ikke sann! Jeg fikk kontakt med eieren på facebook, som sier at hunder aldri har drept en sau! Hvem tror man på? Melder meg derfor ut av denne diskusjonen
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 OK.. RETTELSE!!! HUN DREPTE IKKE SAUENE FIKK VI VITE NÅ!!! HUN GIKK INN TIL SAUENE OG VAR BORPÅ EN! VI HAR RINGT OG SNAKKET MED FOLK DER, OG DET ER DE NYE EIERENE SOM BARE JUGER TIL OSS!!! SÅ DA VET VI AT HUN IKKE HAR DREPT NOEN HELLER!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Vel, da har dere en sak. Så bruk heller tiden deres på å ordne advokat, i stedenfor å sitte her å surve uten grunn!
Gjest Toxic Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 Skaff en advokat, dette er klart brudd på kjøpekontrakten.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #19 Skrevet 21. april 2010 Jippi! Dere har en sak! Er det ikke godt å tenke på at dere kan få penger for hunden dere ikke brydde dere om? Jeg er glad for hundens del, som har endt sine dager og nå slipper å omgås idioter! Ingenting vondt kan hende en død hund
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #20 Skrevet 26. april 2010 RETTELSE!!! DOLLIE HADDE VIST DREPT DE SAUENE + EN STOR VÆR!! DEN MANGLET FAKTISK KJEVE!! FAEN SÅ DRØYT!!!!! TENK OM DET HADDE VÆRT UNGER!!!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #21 Skrevet 26. april 2010 Blir helt rystet over folk som bare kjøper seg hund for så å gi den vekk fordi de ikke gidder å ha den mer. Kjøtthuer ass. Skulle ikke fått lov til å eid hund!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #22 Skrevet 27. april 2010 Ja hva skal en si til denne tråden her...?!?!? Først av alt vil jeg bare få fortelle at jeg VET at Dollie har drept disse sauene, men det har hun visst også gjort tidligere... Angrepet sau altså. Ellers så vil jeg få stille endel spørsmålstegn til tidligere eier, ikke ny eier. Ifølge hennes egen hjemmeside så er ikke dette den første Bullterrieren hun har kvittet seg med, men tredje. Hun har også en "haug" med andre dyr (sitert fra hjemmeside). Har endel miniatyrhunder som det avles på. Ligger bla ett kull på finn tilsalgs der hun velger å bruke sitt mellomnavn i annonsen, ikke noe tlf nummer og en skjult epostadresse. Mulig dette er en tilfeldighet..... Er utrolig mye som "skurrer" med denne dama. Hvis hun nå var så veldig int i å kjøpe tilbake hunden etter denne episoden, hvorfor ikke bare dra å kjøpe den tilbake da. Er da virkelig ikke ny eiers oppgave å drive hjem til hjem service. Nei noen må virkelig ta seg kraftig sammen. Har forresten vært opprettet endel forskjellige Facebook grupper rundt dette med personangrep og direkte løgner. Håper virkelig at de nye eierene ikke finner seg i dette og går rettens vei for å få frem sannheten i saken og få renvasket sitt eget navn og rykte. AMEN
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #23 Skrevet 27. april 2010 Er ikke facebook siden borte nå? Finner den ikke igjen jeg
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #24 Skrevet 27. april 2010 Jøss.. Veldig glad for at det var sau hunden tok og ikke barn...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #25 Skrevet 27. april 2010 Alle bikkjer burde vært avlivet...de er uberegnelige dyr som er en fare for folk og andre dyr... Glad Dollie har dæua....hihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå