Lillemor&Gutta Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Mini er nå 6 mnd (om noen dager) og skal over på 6 mnd maten. Men er dere like forsiktige med all mat som den første? Altså en skje for så å øke av HVER eneste middagsmat/grøt ol? Eller gir dere bare det di små vil ha? Også kan jeg gi han ubegrenset med grønnsaker? Det er den store favoritten her i huset og går langt over grøten. Eller bør jeg innføre brødskive? Han har fått to tenner nede hvis det har noe å si. Gir han grøt men han spiser veldig lite av det etter han hadde spysyka. Fikk visst helt avsmak på det da. Melk er ikke lengre nok så han må ha mat helst 3 ganger for dagen. Ble langt men håper noen kan hjelpe en forvirret førstegangsmor
Gjest eelis+kian Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg har ikke tatt det stille og forsiktig i overgangen fra 4 mnd-mat til 6 mnd-mat, i hvert fall. Han har ikke fått vondt i magen eller noe, så her har det gått bra. Det eneste er at jeg var veldig forsiktig når jeg introduserte kjøtt. Kjøttet kan bli tungt for magen, så der bør du ta det rolig i begynnelsen. Banan og avokado er en fin erstatning for grøt, etter hva jeg har skjønt. Det er i hvert fall veldig populært hos min gutt, som heller ikke er noe særlig glad i grøt :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 nei, det har vi ikke gjort forsiktig. Hun regulerer det selv egentlig. Grøt har vi gitt som før, men enkelte middagstyper har litt tykkere konsistens, så der har hun selv ikke ville spist så mye til å begynne med. Brødskive med leverpostei gav vi bare i smuler, men hun bare hostet og harket (lagde brekninger) når hun fikk det, så vi har latt vær med det en stund.
Lillemor&Gutta Skrevet 22. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2010 Tusen takk for svar jenter .. Føler meg litt klokere nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå