Gå til innhold

Atlantica caldera beach kreta

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært der? har fått 2 roms leil. i etasje. hva betyr det tro??

Skrevet

Skal dit i mrg så kan svare deg om en ukes tid :) Har også 2 roms leil.

At den er i etg betyr at leil går over to etg med trapp.

Skrevet

Vi skal dit om 2 1/2 uke. Blir spennende å høre din erfaring, Pocahontaz. :o)

Skrevet

Nå er vi kommet hjem fra en kjempefin ferie.. :)

Hotellanlegget var stort, veldig stort. Jeg bestilte leil med bassengutsikt fordi jeg innbilte meg at jeg da havnet i nærheten av resturangen og underholdningen. Vi kunne ikke havnet lengre vekk enn vi gjorde og det ble mye trakking i løpet av en dag, men tenkte på det som ekstra trim så da gikk det forsåvidt greit..

Vi havnet i en leil i 3 etasje med utvendig svinget marmortrapp opp. De blir glatt så vær obs med små barn. Guttungen ramlet ned ene dagen, men gikk heldigvis greit. Kan bli veldig tungvindt om man bruker barnevogn/trille da det er en del trapper både til leilighetene (ingen heis) og ellers på hotellanlegget. Leiligheten i seg selv var litt snålt utformet med blant annet tv på soverommet i stedet for oppholdsrommet som kan bli litt klønete mtp om voksne vil sitte oppe etter de små er lagt. Det er veldig lytt mellom leilighetene og rengjøringen der er slett, men bra ellers på hotellet.

Når vi kom bar det preg av at det var nylig startet opp for sesongen så alt var ikke helt klart og de ansatte hadde ikke helt oversikt alltid. Men alle var veldig hyggelig og hjelpsomme :)

Sønnen min på 3,5 stortrivdes i Bamseklubb og med kveldsunderholdningen for barn, men også for de voksne. Vi brukte gå til leiligheten kl 2130 hver kveld pga han ville se all underholdningen. (Han legges seg vanligvis kl 19) Det blir ganske kjølig etter kl 20 så lurt å kle seg godt om kvelden..

Det går ikke å bade i havet ved hotellet pga store bølger, men det er mange basseng. Det var egentlig for kaldt å bade nå, men tar seg nok opp snart :)

Vi hadde all inclusive og det var ganske praktisk. Ikke bestill dette via Star Tour selv om de hevder at det er dyrere å bestille direkte fra hotellet. Star Tour skulle ha 3500 for all inclusive for meg og min sønn. Jeg bestilte det når jeg kom ned og betalte ca 1700.

Maten er et kapittel for seg selv, meget usunn. Kun hvitt brød/boller/baguetter, kaker og kjeks til alle måltider og mye junkfood, pasta. Salatbar (gjemt bak barnebuffeten) var kun tilgjengelig til middag. Selv følger jeg Atkins kosthold og klarte som regel skrape sammen noe vetig til frokost, lunsj og middag. Men maten som serveres mellom lunsj og middag, var bare full av hvete, sukker og fint lite annet. Men da handlet jeg bare noe enkelt på butikken og laget i leiligheten.

Hotellanlegget ligger i en landsby og der er ikke noe shopping bortsett fra et par mat og souvernitbutikken. De har faktisk en Coopbutikk der. Så dersom man har all inclusive så kommer man ikke til å bruke noe særlig penger der. Det går fint an å spasere til Platanias som er en liten by. Ble sagt at det var 2 km avstand, men virket kortere. Koster 7 euro med taxi.

Jeg reiser en del til denne type hoteller og må si at dette er et hotell jeg kun vil velge igjen om det er et bra tilbud, eller jeg bare vil ha noen rolige dager i solen uten noen spesielle begivenheter. Jeg ville ikke reist om jeg måtte bruke barnevogn. Men alt i alt så hadde vi en hyggelig ferie:)

Kan også nevne at det finnes 3 store og gode lekeplasser inne på området, ene er inngjerdet. Mot depositum kan man låne utstyr til blant annet minigolf, bordtennis og dart. Det arrangeres mange gratisaktiviteter og jeg vil anbefale Bamses familyday som jeg tror er onsdager. Da er det minidisco med Bamse og klovner ved bassenget, ansiktsmaling, quis osv.. Gøy for alle :)

Ønsker dere en god tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...