Gå til innhold

Overgrep mot barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Oprah nå. Tema er : Overgrep mot barn.

Flere mannfolk sitter å forteller historiene sine, deltajert om hvordan de misbrukte barna.

AT DE TØRR..

Flere som ser på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel - jeg synes ikke det er noe bedre enn det som skjer inne på BiM - hvor mødre får råd om hvordan de skal riste av seg barnevernet - og hvor det er åpenbart at barnet utsettes for grov omsorgssvikt!

Skrevet

At du ORKER å se på! Jeg har selv vært utsatt for overgrep og skulle ønske folk/media osv kunne slutte å meske seg i detaljene rundt slikt! Det gjør andre syke!

Skrevet

Meske seg i detaljene? Syns det er bra jeg og få noen råd om hva man skal se etter. Vil ikke at barnet mitt skulle blitt overgrepet fordi noen vil skjermes, du kan vel bare la være å se på.

Skrevet

Jeg tror ikke dette kan kalles mesking. Oprah har selv gått igjennom dette, og gjør dette fordi foreldre skal vite faresignalene de skal være på vakt etter og hvordan overgriperne oppfører seg i forkant med barnet FØR noe alvorlig skjer.

Jeg føler i alle fall jeg har blitt litt opplyst. - Dette er det verste som kan skje et barn, og jeg synes det er grusomt at du har opplevd dette..Jeg kommer nok til å drepe det mennesket som rører datteren min på en feil måte.

Skrevet

"Flere mannfolk sitter å forteller historiene sine, deltajert om hvordan de misbrukte barna. "

Trenger du virkelig de detaljene beskrevet for å kunne passe på barnet ditt? Da vil jeg bare si: Stakars deg og stakkars barnet ditt! Du kommer ikke til å gjenkjenne en overgriper om jeg merket han/henne en gang!

Skrevet

Må du vite hvordan misbruket foregikk i detalj slik hi beskriver det? Kan du ikke se det for deg?

Greit med faresignaler i forkant og hva man kan gjøre om så har skjedd, men selve overgripene trenger man faktisk ikke kunnskap om i medier man på mange måter ikke kan unngå å få med seg!

Skrevet

Kommer det der stakkars barnet ditt tulle igjen. Hvis du hadde sett på programmet ville du skjønt at mange barn forteller det ikke til noen. Det er faktisk ganske alvorlig og beskylde noen for overgrep uten å ha noe grunnlag for det.

Unnskyld meg for at jeg syns det er bedre å være opplyst enn å skåne deg .

Skrevet

Nei, absolutt ikke - Vil helst ikke tenke på de detaljene. (og det var heller ikke fokuset på programmet) - Det handler mest om faresignaler forkant av overgrep, hvilke barn som har lettest for å bli misbrukt, hvem de "sikter" seg ut, hvordan overgriperene oppnår tillit og hvordan de forhindrer barna til å fortelle hva som skjer/har skjedd med dem til formynderene.

Skrevet

Siden du selv tydelig ikke er utsatt for overgrep synes jeg kanskje du bør åpne ørene dine litt for uttalelser fra en som er det jeg! Jeg synes heller ikke kunnskap rundt dette behøver å ties i hjel, men detaljene rundt selve overgripet behøver strengt talt ikke klines utover i tabloiden til alles "forlystelse".

Har en mann blitt dømt for voldtekt og/eller overgrep mot ei på 4 år trenger det ikke stå mer. Husk at de skriver ikke navnet på den som har gjort dette, for det er ikke lov, men de kan fort opplyse: "Jenta ble bundet fast mens mannen trengte seg inn, for at ikke seerne (av opptakaket av overgepet) skulle forstå hvilken smerte det var for jenta ble det spilt musikk over lyden. Underforstått med at jenta hylte i smerte. Videre måtte jenta suge penisen til en hund...."

Synes du jeg har skitne detaljer? Vel de kommer fra et Ophera show de også. Trenger du de for å vite hvordan du skal beskytte ditt barn? Neppe!

Jeg synes faktisk det er på høy tid å ta debatten jeg om hvorvidt ikke media bør trå litt varsomt i slike saker. Ikke for å tie historier, men man trenger ikke spre de for alle heller. Sitter veldig mange rundt med historier som stadig "møter seg selv" i media og det er faktisk mange som blir syke av det! Synes du virkelig at du og "alle andre" er så mye viktigere enn de?

Og for ordens skyld, ingen kjenner min historie heller. Og det hjelper ikke at alle detaljer i alle saker kommer for en dag!

Utover det forstår jeg ikke første setningen din! Er det frekk du forsøker å være, bør du virkelig forsøke å sette deg inn i hvordan det er å være 4 år å bli misbrukt før du slenger med tunga som ei anna fjortis! Også vi må ha meninger rundt deres andres vitebegjær på detaljer!

Skrevet

Ok, da var dette nok et innlegg fra en som beskrev innholdet av showet svært dårlig! Har tidligere sett show fra samme dama som var rett og slett usmaklige på mange måter, derfor ser jeg ikke slikt mer (klok av skade). Ønsker du de ekle detaljene kan du se innlegg høyere opp... :( Slik informasjon kan jeg nemlig ikke forstå at noen trenger i all offentlighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...