Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Sønen min har bodd hjemmefra i syvår, og nå har han bodd i to beredskapshjem siden november. Idag får vi vite om de har funnet en permanent plass til ham, så han slipper bli sendt til enda en ny plass. Han har ADHD, og reaktiv tilknytnningsforstyrrelse, og må ha en fast base som er sin..Gud, jeg håper det er godt nytt i dag. Vil sønnen min alt det beste, og det er desverre ikke hos meg, men hos noen som har kompetanse til å hjelpe ham med alt hann strir med. Krysser fingrene ialfall
Rampongi Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Håper han kommer et stabilt sted, der han får utfolde seg og knytte seg til mennesker han kan stole på. Stakkars lille vennen!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Det er det vi håper og. Han har så behov for forståelse og tålmodighet g kompetanse, og det er ikke akkurat det som har skjedd når det har vært to flyttinger å på et halvt år Han bodde seks og et halvt år i et supert fosterhjem før det, men de måtte gi opp til slutt..Trist, men de var iallfall ærlige og prøvde. HAn er 11 år, og det er ikke overflod av fosterhjem, så muligheten kan være innstitusjon, hvilket ikke vil være heldig for ham..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Beklager, jeg er ikke fordomsfull, men må spørre; hvorfor er ikke det hos deg? Hvorfor kan ikke du tilegne deg denne kompetansen?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Finn ut hva "reaktiv tilknytningsforstyrrelse" er - så finner du kanskje ut litt mer.....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Javel.... Herrefreden - er det da kun ett fåtalls personer i dette landet som er forunt å kunne ha kunnskap rundt dette å gi ett barn ett verdifullt liv da eller? Lurer fremdeles jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Jeg jeg vil ikke få omsorgen for ham, side han har småsøstre som skal skjermes for broren. Kan vel egetlig ikke legge ut så mye detaljer, da han kan være . Men det går iallfall ikke på at jeg ikke vil, eller kan få kompetansen, men hensyn til småsøksken. Knotet forklart, men altså.. Elsker gutten så mye at jeg heller vil at de som har mulighet og kompetannse får ha ham, enn at han skal hit hvor han må "separeres" fra søsken i samme hus, og hvor han vil få mindre tid enn ønskelig med kun en person.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Forstår at du er diskre og synes synn på dere! Kan ikke se for meg å måtte ta et slik valg selv
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Dette er helt sikkert ikke et VALG moren har tatt selv. Reaktiv tilknytningsforstyrrelse er som regel et direkte resultat av alvorlig omsorgssvikt, misbruk eller mishandling (dvs svært utilstrekkelig omsorg).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Men, det kan da ikke medføre riktighet dersom hun får beholde søsken?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Ikke automatikk at man mister omsorgen for alle barna i omsorgsovertakelser. Kommer ann på det enkelte barnet. Lykke til i møte med b.vernet. Ønsker sønnen din alt godt og skjønner at situasjonen er vanskelig å takle. Min største sympati går likevel til sønnen din som er barnet her. Stakkars lille gutt
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Joda, det kan jo være at man lærer litt med tiden..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Lykke til. Skal krysse fingrene for deg . Det skal en stor person til for å se at ens egne barn har andre behov en det du som mor kan gi han. Du er ei tøff dame så fortsett å stå på. klem
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Hei igjen Hi her. Først: grunnen til at jeg har omsorgen for de andre er at jeg klarte å snu på ting, og lærte så innmari mye av situasjonen rundt flyttingen av gutten min. Som noen her over skriver, så er reaktiv tilkytningsforstyrrelse ofte et resultat av utilstrekkelig omsorg, eller omsorgssikt. Jeg var ung når jeg fikk han, og veldig, veldig dum. Hadde jeg kunnet skrudd tiden tilbake, og reist tilbake med kunnnskapen jeg nå har, hadde situasjonen vært helt annerledes. Desverre kan jeg ikke det, det eneste jeg kan gjøre nå, er å sørge for at han får det best mulig. Så den diagnnosen er det kun jeg som må ta på meg. Møteti dag gikk fint,fikk info om hvordan han har det nå, og han har gjort store fremskritt. Han er nå i stand til å gå en m til skolebussen, og ta den og komme dit han skal. Supert!! ( Små ting for andre, men store for oss) Videre har de ikke funnet en permanent plass til ham enda, men han får være der han er ut skoleåret, og til det fins en plass. SÅ alt i alt, det går bra med ham Og til deg som hadde sympati som gikk til gutten min : tusen takk Du har helt rett. Det var ikke mitt valg i starten at andre skulle ha omsorgen for min gutt, men jeg ser at det var den eneste rette løsningen. Men det har tatt tid og mange runder med meg selv for å komme dit.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Han har tross diagnosene, gode forutsetninger ettersom du støtter opp om plasseringen og tar ansvar for det som har skjedd!! Jeg blir alltid så imponert over foreldre som klarer det -helt nødvendig for ungene, men må være sinnsykt vanskelig.. (jobber i bv selv..).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Huff. Stakkars lille gutt. Nok et barn som må betale for morens egoisme. Godt du ikke har han lenger, du burde jo også vært bura inne. Du har jo ødelagt livet til en gutt for alltid. Skammelig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 Annie 19.47..skjønner reaksjonen din, du har da også full rett til å mene det. Hadde sikkert jeg gjort og, hadde jeg stått på andre sida. HI
shari_z Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Kjære HI Jeg må bare si at jeg er mektig imponert over deg som mor. Du klarer å se situasjonen som den faktisk er og gjør det (alt) du kan for å sørge for at gutten din har det så godt som mulig nå. Etter min mening, så er det definisjonen av en god og omsorgsfull mor. En god mor vil alltid det beste for barnet sitt og gjør alt hun kan. Jeg er imponert over at du tåler kritikken her fra sånn som annie 19:47 som du gjorde. Det er stort. Personlig så er jeg helt uenig med den annie, men det er noe annet. Jeg håper at det rette hjem dukker opp for sønnen din så fort som mulig. Og jeg ønsker deg og familien din alt godt i livet. En varm klem fra en annen mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå