Gå til innhold

Hva gjør jeg hvis far nekter............

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

å levere vårt fellesbarn til besøk/tilvenning på skolen?

Han er jo helt vrang! Jentungen er skolebarn til høsten, og skal i den anledning ha besøksdager sammen med bhg hvor de får hilse på barn de skla gå i klasse med, fra andre barnehager.

Jeg har sendt mail og informert far om dette, da hun er der de aktuelle dagene... men han setter seg jo på bakbeina.. Han har enda ikke, tross mye frem og tilbake med mail, sagt at "Ja, jeg skal jo sørge for at hun kommer dit"... (Hun er ikke i bhg de dagene hun er hos han)

Bytte dager er ikke et alternativ, da alt er så hellig hos han. Nå har han fått hatt henne en hel uke utenom "skjema", pluss en dag forrige helg, pluss at han får en ekstra helg i mai. Jeg får aldri noe ekstra. Jeg får bare beskjed om å holde meg til avtalen.

Så, hva gjør jeg hvis han ikke sørger for at hun kommer i bhg de aktuelle dagene slik at hun får være med resten av skolegruppa på tur for å hilse på skole, lærere, sfo osv....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt fra om at da informerer du barnehage/skole om at han ikke er villig til å levere og gjennomført det. For ille at du skal "få skylden" for at far ikke leverer på slike dager. Tipper far er for opptatt av "stjerne i boka" sånn rundt omkring til at han lar være å levere da.

Skrevet

Har ikke noe godt svar på spørsmålet mitt, men utifra trådene dine her inne virker den x-typen din som en STOR prima idiot. Dere har en datter ilag og du må rett og slett slutte å la han ødelegge for henne. Å ikke samarbeide i dette tilfellet viser jo at han har store problemer med å samarbeide i det store og hele og stille opp for datteren sin. Og hvorfor lar du ha han ha henne utenom avtalene om han er så vanskelig?

Nei her hadde jeg satt hardt mot hardt og ikke latt han kjøre over meg. Kan ikke han følge henne eller legge til rette kommer hun ikke til ham de dagene.

Vet det ikke er så enkelt, og at han nok er helt pyton å ha med å gjøre, men er det noe familievernkontoret kan hjelpe med? Skriv ned alt han nekter på, alt han ikke svare på, drittslening ja alt og lever det inn. Koble inn den det måtte være?Du kan ikke la ham fortsette slik.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takker for svar :)

Surrahaude (som jeg forøvrig leste som saudahaude, haha);

Grunnen til at jeg lot han ha henne den uka (som var i påsken, når vi skulle på ferie, planlagt og alt) var fordi jentungen kom til meg og sa "Jeg vil være hos pappa i påsken" Når jeg sa at vi egentlig hadde andre planer, så ble hun kjempelei seg fordi hun ville være den med søskna sine (de fikk en lillebror der veldig tett oppi påsken).

Og jeg vil ikke være den som er vrang, og nekter. Men jeg forstår ikke dette her. Jeg er tydeligvis ikke skapt for dette, virker det som. Jeg er vant til at man er grei mot en person, også er den personen grei tilbake. Tydelig at jeg ikke ønsker at det skal være sånn, fordi jeg alltid lar han overkjøre meg. Gaaaaaaaaah!!!

Jeg har mest av alt lyst å ringe samboeren hans og spørre om det er sånn at hun ikke skal få delta, så kan jeg ta stilling til om hun får komme dit idag eller ikke.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og ang familievernkontoret; Jeg var der, alene (fordi han nekta jo såklart) men så lenge han ikke stiller opp og vi allerede har en avtale, så kan ikke de gjøre noe, tydeligvis...følte meg heller latterliggjort og DUM når jeg var der og dama sa "ja, men hvis han ikke kommer så har ikke du noe her å gjøre heller"

Skrevet

Jeg hadde vel bare gitt beskjed om at jeg hadde hentet og levert henne selv..

Har hatt endel feider med min eks, men finner meg ikke i at våre uenigheter går utover barna. Aldri funnet meg i slik oppførsel.

Skrevet

helt utrolig at det skal få være så enkelt å ødelegge sitt eget barn( nå snakker jeg om far her) Han trur jo han kan ture fram som han vil... Kjenner jeg blir iritert på dine vegne!!

Er samboern hans noe bedre da? Er det mulig og prate med henne? Kanskje få en advokat til å se på saken? Altså hele saken, for pappan kan ikke fortsette slik.. tror jeg hadde flytta te andre siden av landet av ren og skjær iritasjon.

Vet ikke hva jeg skal si annet enn jeg håper det ordner seg for deg. Du kan ikke ha det lett men tålmodig er du hvertfall:) Og mennesker skal være snille med hverandre.. spes når de har ett barn ilag. Er desverre x mannen din som har gått glipp av den opplæringen og mye annet tror jeg;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, flytta til andre siden av landet ja, det hadde frista ;) Men nå har vi akkurat flytta til min hjemby, så vi får bli her :)

Advokater har vi begge to, men hva hjelper det når alle mener at han er en supergod far? (jadda, på alle plan enn hva slike ting som dette angår, så)

Lissi, jeg kan ikke hente og bringe selv. For det første, så vet jeg aldri hvor jenta er når hun er hos han. Enten sover hun hos bestemor, tante, stebestemor, stetante, you name it!

Og, jeg jobber. Jeg kan ikke ta meg fri for å ordne det. Han skal ikke få ødelegge jobben min også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

SUrrehaude; Ja, hun er jo det, sånn ovenfor meg hvertfall. Jeg har alltid sett på henne som ålreit, grei å snakke med, hyggelig, osv osv... men hun har tydeligvis ingen ambisjoner om å fortelle han at dette ikke er ok. HAdde det vært min samboer som oppførte seg sånn, dubedre.....

Hva skal jeg gjøre da? Jeg må jo bare være tålmodig. Men hvis han ikke sørger for at hun kommer seg i bhg den dagen, så er det nok. Da sprekker det, og da er det slutt på å være grei. Da er det slutt på lange samværshelger, da er det slutt på den forbannade informeringa og om vårt liv, da er det slutt slutt slutt!!!!! Jeg kommer til å bli lagt inn.

Skrevet

Hjelper det å viser muskler??

Skift advokat til en advokat med ståpåvilje, og få den nye advokaten din til å skrive til bf at hvis overgang til skole blir sabotert så vil det bli vurdert å gå til rettssak for endring av samværsavtale.

Send så kopi av brevet til bf sin samboer, barnehage, skole og barnevernet med følgeskriv om at du finner det mer enn beklagelig på barnets vegne at barnet ikke får den samme innkjøring ovenfor skolen som sine medelever.

Dukker ikke barnet opp på "skoledagene" så vil jo bf fort bli stemplet som udugelig, og da vil jo i værste fall bv komme på banen og pålegge bf samarbeid for skole er lovpålagt.

Noen ganger så går det bare ikke an å være snill pike, men man må ta frem boksehanskene. Desverre.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jaaa, en real fight hadde hjulpet på humøret hvertfall! :o)

Men, jeg sendte en sms til samboeren hans, og forklarte at dette var veldig vanskelig, og jeg får til svar "jada, skal ordne det jeg:)" SÅ lett kan det altså gjøres, han bare måååååååååååå fucke meg opp litt. Hun hadde tydeligvis ikke fått greie på dette, for hun lurte på detaljene rundt det (som jeg skrev i mail igår)

Så, så enkelt kan det altså fikses. Ingen sure miner, bare et "Ja, såklart"... det er ALT som skal til. Hadde jeg fått det svaret i går, så hadde alt vært så mye enklere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...