Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 - hva håper dere skjer med hun som er gravid?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 At hun får straff som fortjent som de andre selvfølgelig - hva tenkte du på?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Tenkte på om noen synes hun burde bli overført til Norge, for soning her.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Hva man håper skjer med hene?? For et såørsmål..jeg perssolig håperbgg blir straffet, de har gjort noe som ikke er lov, og måta konsekvensene av det.At den gravide jentungen isåfall velger å la babyen bo i fengsel sier litt om morsevnene, så den skal jeg ikke engang gå inn på. Den andre jenta har uttalt at hun ikke vil hjem, og heller ikke gitt uttrykk for å ville ha datteren sin tilbake, så jeg tror de beggge blir sittende der de er, den ene med ansvar for nyfødt baby i fengsel fullt av kriminelle. Utover det, håper jeg de er friske alle tre. Mulig jeg er krass her, men det bør være nnulltolreanse for narkotka, både bruk, oppbevaring og smugling.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Nei, hvorfor det? Hvis hun skal det pga barnet, bør hun andre få det også!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Ser skrivefeilene, har ukurant tastatur. Ser og at jeg kanskje ikke svarte direkte på spørsmålet:de bør sone der de er, køene er lange nok som de er her.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Men bør det ikke tas hensyn til barnet? Håper dere det blir sendt til Norge da?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Jo, det gjøres det! Norske myndigheter sier de vil hente barnet til Norge som de gjorde med hun andres barn, men når moren ikke vil er det ikke sikkert det skjer... Barnet kan da ikke bare være vårt (statens ansvar)? Moren burde da også ta litt ansvar i denne saken! Mener moren barnet har det best i fengsel i Bolivia så blir det kanskje sånn, men hvem vet? Barnet er ikke engang født enda...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Vanskelig å ta stilling til. Men altså, persolig mener jeg nok babyen bør sendes til Norge, da moren risikerer veldig mange år i fengsel, hva vil skje med barnet den dagen h*n blir "for stor" til være i fengslet i lag med moren? VIl den ikke da bli sendt til barnehjem? Hva om faren ikke vil ha ansvaret? Mange faktorer å ta stilling til akkkurat der. Samtidig vil det vel være en ekstra belastning på moren å senden barnet til Norge, men hva veier tyngst her, hensyn til mor eller barn?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Nå vet jeg da ikke hvem faren til barnet er, men om han ikke vil ta ansvar må de jo selvfølgelig ta stilling til hva som er best for barnet. Om hun får de 15 årene kan jo ikke barnet være i fengslet med henne. Når skal man da ta barnet ut av fengslet,eller skal også dette ufødte barnet stå til ansvar for mors handling å måtte sone 15 år? Jeg mener barnet skal sendes til norge og bli tatt vare på av noen som er i en normal situasjon. Om det er familie av moren eller noen andre må vel være noe dem finner ut av utifra det beste for barnet!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 09.20 hær igjenn Ser jeg ikkje svarte på det egentlige spørsmålet. Men hun burde få en straff som tilsvarer hva de har gjort. I norge ville man aldri ha fått så mange år for noe sånnt, men så dømmes de da ikke i norge nå heller. Når man er så naiv og dum at man tar sjangsen på å bli tatt i et slikt land må man ta konsekvensene av det. Men uansett hva som skjer dær håper jeg det er rettferdig. At blir dem dømt skyldig, så er de det også. Er for jævlig å få 15 år om hun faktisk ikke visste noe. Hvor hardt dømmer man dumskap og uvitenhet?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Hvordan kan du sitte der å si at de har gjort noe som ikke er lov, Solkira? Uskyldig til det motsatte er bevist, har du hørt det før?
SuperGlad Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Jeg håper hun åpner øynene å sender barnet til Norge for å få en god start på livet. Selvfølgelig er det et tøft valg å ta, men som mor så hadde jeg aldri latt mine barn vokse opp under slike forhold pga noe dumt jeg hadde gjort/ når alternativet til annet er tilstedet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Dumhet burde straffes mye hardere spør du meg. Det er jævlig lett å gjemme seg bak et "jeg visste ingenting", og når man er så "voksen" at man drar på ferie til utlandet uten foresatte bør man også være voksen nok til å ta vare på seg selv og ta ansvaret for det man velger å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Enig, og da hadde hun også bevist at hun ikke ble gravid for å få mildere straff. Men bestemmer hun selv om barnet skal sendes til Norge?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Utifra detaljer i media ser det da ut for at de er dømt for å ha gjort det - nå kommer straffeutmålinga.... Og detaljene rundt § de er dømt etter
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 hei du med tastaturet, du sier for ett spørsmål,men alikevell renner du ut med formaninger. Det er mange som oppdrar barn i denne verden under verre forhold enn der. Barn har det best sammen med mor.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Nei, barn har det ikke nødvendigvis best med mor!!!!!!!!!!!!!!!!!Og sitte i fengsel i Bolivia er ikke det samme som og sone i Norge for og si dat sånn! Så håper barnet blir hentet ut! Moren bør sone dommen sin der hun er. Har vel så vidt jeg vet blitt gravid mens hun har vært der, sikkert med vilje for og få sympati og slippe billigere unna. Håper hun ikke lykkes med det og at hun får den straffen hun har gjort seg fortjent til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå