Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Testet nå positivt på eggløsningstest, noe som aldri har forekommet. Hadde litt slimmete utflod, og stikking i underlivet. Er på 2. dag med provera for å fremkalle blødning, så pergo, puregon og ovitirelle. Har manglende eggløsning, og vi har prøvd i 7 år. Men dere, kan jeg ha eggløsning nå??? Det kom et stort smil på CB-testen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141752315-haster-med-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skal prøve å gi deg råd men har ikke vært borte i dette tidligere...

Slo opp Provera på felleskatalogen.no:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Passerer. Risiko ved bruk under graviditet er ikke fullstendig avklart. Det er rapportert tilfeller av misdannelser hos barn eksponert for progestogener in utero. Kontraindisert ved graviditet. Overgang i morsmelk: Går over, men risiko for påvirkning av barnet er lite sannsynlig med terapeutiske doser.

Halveringstiden var 50 timer. Dvs at det tar noen dager fra du tar siste pille til virkestoffet er helt ute av kroppen din.

Altså, du er på dag 2 med piller og skal vel ta 8 dager til? Pos. EL test indikerer EL i løpet av et par døgn. Da er det 6 dager igjen på piller pluss de dagene kroppen trenger på å bli kvitt restene Egget fester seg etter 6-8 døgn. Hormoner spres i hele kroppen og vil kunne påvirke embryoet.

Det jeg tenker er at du må velge enten på prøve naturmetoden og slutte med Provera nå eller satse på å fullføre behandlingen.

Jeg hadde valgt å fortsette på pillene... Det er ingen garanti for at det virkelig skjer en eggløsning selv om du har positiv test. I tillegg kan Proveraen ha påvirket hormonbalansen din slik at du har en falsk pos test. Stemmer ikke helt med symptomene dine da men :-)

Du kan jo ta en tlf med gyn i morgen og høre også! Egget bruker litt tid påå bli modent før det kan befruktes så det er nok ikke for sent i morgen! (Eller i dag ble det visst nå...)

Fortell hvordan det går da!

:-)

Tusen takk for et så flott svar... Fikk svar på alt jeg lurte på, ble nå veldig sikker på at jeg bare fullfører behandlingen som er satt i gang.. Selv om det er et helvete ;) Men ønsket om barn er veldig høyt, så hormoner får bare være hormoner en god stund til!! Har du vært gjennom ulike behandlinger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...