Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Jeg var på UL i dag, for andre gang. Sist så de bare en bitte bitte liten boble i livmora, så jeg måtte vente to uker. Denne gangen hdde den ene "cysten" på eggstokken voks, mens livmora ser tom ut. Sannsynligvis er jeg gravid i eggstokken. Har tatt hCG prøve, og skal tilbake på torsdag. Verden er snudd opp ned, jeg er så redd og usikker. Kanskje jeg likevel aldri kan bli gravid? Noen som vet noe, hva som skjer framover, erfaringer? For sikkerhetsskyld bor jeg i utlandet nå, så det føles ekstra vanskelig med avstanden til hjem og. Men legen er kjempeflinke da heldigvis. Når jeg leser på wikipedia kan det jo være livstruende om det blør. Jeg leste at det behandles med metothrexan tidlig i svangerskapet, men hvor tidlig er tidlig? Jeg er ca 10 uker nå. Jeg vil heller ha medisin enn operasjon, tror jeg i alle fall... lei meg :'(
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Kjære deg! Jeg har selv opplevd å ha ett svangerskap utenfor livmoren, men var ikke så langt på vei som du er. Synes veldig synd på deg, og håper det kommer til å gå bra uansett hvilken behandling du skal få. Man kan forsatt bli gravid etter ett slikt svangerskap, så lenge man har en eggstokk og eggleder igjen. Som du skriver så kan de kanskje gi deg medisiner slik at de slipper å operere, så da kan det jo være at du slipper noe form for operasjon. På den andre siden så er det da en sjanse for at det kan skje igjen på samme side, siden det kan oppstå arr i eggstokken din eller der hvor embryoet har festet seg. Hos meg ordnet kroppen opp selv, når jeg var 7 uker på vei, så jeg var veldig heldig. Men er veldig bekymret for om det kan skje på nytt. Vet det er en liten trøst akkurat nå, men sorgen over å miste blir bedre etterhvert. Har selv mistet mange ganger, så vet hvor tungt dette er Lykke til, og oppdater gjerne hvordan det går med deg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 takk! Nå er det kvelden før jeg skal inn på sykehuset og operere. Jeg er ganske nervøs. De sa sist at den andre eggstokken min ser normal ut. Så vi får se hva de fjerner. Jeg vet ikke engang om det er i tuben eller i eggstokken. Men sannsynligvis i eggstokken siden de trodde det var en cyste først. Det høres veldig greit ut at kroppen bare ordner det selv. Jeg skulle ønske den gjorde det her og, men det ser ikke sånn ut. Jeg har ikke blødd, og har ikke smerter heller. Men veldig lavt blodtrykk da. Egentlig bare flaks at de oppdaget det tror jeg. jeg har helt siden jeg oppdaget at jeg var gravid mistenkt at noe var galt. Jeg vet ikke om det er min pessimistiske side, eller hva. Men jeg har liksom ikke fått kontakt med at det er noe som vokser inni meg. SÅ det er ikke såå vanskelig å miste, kanskje blir det verre etterpå. Men det er så tungt å tenke at jeg kanskje aldri vil klare det, og blir nødt til å gå gjennom dette gang på gang. jeg har lest så mange tråder her med damer som har mistet så mange ganger, og det høres så tungt ut!! Har du hatt flere ektopiske, eller mistet du bare på andre måter? Har du fått barn nå? Eller prøver du?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Ja jeg er også kjempe redd for at vi ikke skal få de barna vi ønsker oss. Har mistet 3 ganger, der ett var ektopisk svangerskap. Første gangen mistet jeg i uke 12, fosteret døde i uke 7 uten at kroppen ordnet opp selv. Hadde da utskrapning. Så ble jeg gravid utenfor livmoren i februar, og nå vet jeg ikke om det er utenfor livmoren igjen eller om det har skjedd som i første svangerskap at fosteret har dødd tidlig. Er 5+3 idag, og hcg nivået mitt går nedover istedet for å gå opp..så ver derfor at noe har gått galt. Skal på sjukehuset imorgen og få tatt ultralyd. Har blødd i begge de siste svangerskapene, så begynner å bli vant til det nå. Men er grusomt uansett..for vet at det ikke blir vår tur nå heller. Har ingen barn fra før, men har prøvd siden januar 09. Så blir lett gravid,men mister tidlig. Du da, har du barn fra før og har dere prøvd lenge?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Den var ikke ektopisk men den var ikke levende heller. Det er vel det som kalles MA? Jeg ble lagt inn for abort med en gang. Og selv om det er trist saa er jeg saa utrolig lettet for at den i det minste var paa riktig sted!! Har ingen barn fra for, og var vaart forste forsok. BLe gravid paa forste syklus, saa det virka litt for godt til aa vaere sant. Men vi er i asia naa, og skal vaere her enda noen maaneder pga jobb. Saa egentlig er det greit aa vente litt med aa lage smaa verdensborgere. Det blir endel reising, og ymerar mat. Jeg ble skikkelig kresen paa mat i starten, utrolig upraktisk med det utvalget vi har her! Saa jeg er optimistisk enda. Du har jo prov saa lenge, det hores veldig slitsomt ut, men godt at du lett blir gravid da. Det er jo et steg som virker i alle fall!! Har du vart hos ernaeringsveiledning eller no eeller? Jeg mistenker at min ganske skrale ernaering her, og noen heftige baatturer kan vaere aarsak til MA. Jeg har lest at andre har hatt hcg nivaaer som har gaatt ned i en periode, men at de likevel var gravide og alt var greit. Det er dumt aa ha falske haap, men samtidig maa man jo prove aa vaere positiv og. En balanse jeg synes er kjempevanskelig!!! Jeg er litt ustrukturert i skrivinga mi her, men jeg vet av noen gode ernaeringsfolk i Osloomraadet hvis du er interessert i det? Jeg tenker aa faa en time med noen av de naar jeg kommer hjem, for aa optimalisere kosthodlet mitt. Begge hadde selv problemer med aa bli gravid, saa de har vaert igjennom hele greia selv. Og klart det. Det gir litt tillitt i allefall Lykke til videre, og gode varme babytanker !! Vi skal nok klare det:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå