Gå til innhold

Omstridte Dr. Wakefield - med hans egne ord:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for en god link. Jeg har savnet å kunne høre hans egne ord i saken.

Han har noen interessante poeng som feks

"Denne måten å tenke på vil feile. Ødeleggelsen av friske barn kan ikke skyves under teppet for all fremtid. Det må tas et ansvar for disse som ofres på felleskapets alter. Vi så i 40 årene at Hitler feilet med lignende tenkning."

Annonse

Med Dr. Wakefields egne ord:

"We are in the midst of an international epidemic. Those responsible for investigating and dealing with this epidemic have failed. Among the reasons for this failure is the fact that they are faced with the prospect that they themselves may be responsible for the epidemic. Therefore, in their efforts to exonerate themselves they are an impediment to progress.

I believe that public health officials know there is a problem; they are, however, willing to deny the problem and accept the loss of an unknown number of children on the basis that the success of public health policy - mandatory vaccination - by necessity involves sacrifice. Neither I, nor my colleagues subscribe to the belief that any child is expendable. History has encountered and dealt with such beliefs.

You, the parent's and children, are the source of the inspiration and strength for our endeavours; our quest for truth through science - a science that is compassionate, uncompromising and uncompromised.

I do not mean to stir you to mutiny, but be assured that armed with this science it is in your power to force this issue, in your pediatricians office, in Congress, in the Law Courts. Keep faith with your instincts - they have served you well."--- Dr. Andy Wakefield

(sitat fra foredrag: "POWER of ONE - IDEA" Rally, Washington DC)

OK, Wakefield har altså gått fra korrupt forskningsjukser til konspirasjonteoretiker. Herlig kombinasjon, det der.

Forstå nå at hans forskning er avslørt som juks, og dersom han så gjerne vil bevise sin teori - ja, da får han gjøre det med de rette vitenskaplige metodene og ikke anklage verden for å skjule noe og syte av at ingen vil høre på ham.

Dersom det finnes bevis for hans teori, vil ikke bare han, men også andre forskere finne dem. Reproduserbarhet er ikke bare viktig, den er ESSENSIELL for at man kan bekrefte resultater og luke vekk feil.

• 2 uker senere...

Her er et sitat fra feks Dr David Ayoub:

"I am no longer "trying to dig up" evidence to prove vaccines cause autism. There is already abundant evidence, the same conclusion made by a 2003 US Congressional Committee. This debate is not scientific, but is

political."

Annonse

Hva har jeg med saken å gjøre? Det var du som påstod at "Flere eksperter har sluttet å lete etter bevis" etc. Da ble du bedt om å identifisere noen slike eksperter. Jeg har da heller aldri påberopt meg å være vaksineekspert.

Haha, nei, for det gjør jo ikke du. Jeg har altså fortalt deg mer enn nok om min kompetanse vedrørende medisinsk forskning. Du får tro meg på mitt ord. Du, derimot, har påberopt deg en mastergrad, men det hjelper jo ikke oss om den mastergraden er innen markedsføring eller sløyd eller hva vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...