Gå til innhold

Ektopisk graviditet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL i dag, for andre gang. Sist så de bare en bitte bitte liten boble i livmora, så jeg måtte vente to uker.

Denne gangen hdde den ene "cysten" på eggstokken voks, mens livmora ser tom ut.

Sannsynligvis er jeg gravid i eggstokken. Har tatt hCG prøve, og skal tilbake på torsdag.

Verden er snudd opp ned, jeg er så redd og usikker. Kanskje jeg likevel aldri kan bli gravid?

Noen som vet noe, hva som skjer framover, erfaringer?

For sikkerhetsskyld bor jeg i utlandet nå, så det føles ekstra vanskelig med avstanden til hjem og. Men legen er kjempeflinke da heldigvis. Når jeg leser på wikipedia kan det jo være livstruende om det blør.

Jeg leste at det behandles med metothrexan tidlig i svangerskapet, men hvor tidlig er tidlig? Jeg er ca 10 uker nå. Jeg vil heller ha medisin enn operasjon, tror jeg i alle fall...

lei meg :'(

Skrevet

Har ikke noen erfaring med dette. (er ikke gravid enda heller)

Skjønner gost at du er lei deg. Hvordan oppdaget du at det var noe galt? Grunnen til tidlig UL?

Håper alt går bra og at du kan bli gravid igjen senere.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

tusen takk :) Krysser fingrene!!

Jeg oppdaget det ikke, men jeg er utrolig langt hjemmefra, og det er første gangen jeg er gravid så vi dro til legen ganske tidlig. Siden det er privat lege så gjør de alt.

Jeg har ikke hatt den typiske morgenkvalmen da, og jeg har hele tida følt at noe er galt. Men det kan jo godt bare være bekymring!

Lykke til med nr 2 :)

Skrevet

Uff, jeg skjønner bekymringen din! Men du; hvis du er 10 uker på vei, så synes jeg det er rart at du ikke har hatt noen smerter ennå dersom dette er en gaviditet utenfor livmoren.....

Jeg hadde dette for 1 år siden (i dag faktisk) og var da 6 uker på vei. Egglederen sprakk pg det ble ganske dramatisk dag for meg og sambo.... Men jeg ble operert i tide og gyn måtte fjerne eggstokk og eggleder på høyre side. Verden raste sammen for meg da for vi hadde slitt sånn med å bli gravide og i det hele tatt.... men n å er jeg 21 uker på vei og det ser bra ut.

Gyn sa til meg atr dersom det er exu så vil symptomene pg smertene vanligvis komme mellom 6-9 uker på vei,,,, Synes derfor du er kommet langt hvis dette er en exu.... Men det TRENGER jo ikke være det......

Krysser alt jeg har for det og håper på det beste! Når det gjelder operasjon kontra medisin, så aner jeg ikke rett og slett, men dette er vel cellegift så vidt jeg vet. Se litt på forum for ufrivillig abort; der er det mange i som har væ'rt i samme situasjon som du er i nå...

Sender en stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...