Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Hun har jo alltid vært mest "fan" av mamma, men nå i det siste synes jeg det bare har blitt enda mer utpreget...F.eks hvis hun er litt trøtt eller sliten så er det FULL krise hvis pappan skifter bleia- hyl og skrik som om døden skulle være nær. Samme med legginga, oppvåkning på natta eller hvis hun faller og slår seg- mamma, mamma for alle penga, hvis ikke er det hyl og skrik. Kan også gjerne sutre etter mamma hvis hun vet at jeg er i huset, mens pappan leker m henne i et annet rom f.eks. Litt trist at det er sånn synes jeg, spesielt for pappan sin del- så derfor lurer jeg på om dette er vanlig, og om det snart kommer til å snu kanskje? Kommer jo også en ny baby her til høsten, så hadde jo vært praktisk hvis pappan var blitt litt mer "in" igjen før den tid;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. april 2010 hmm...er vi de eneste som sliter m dette??
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Min gutt er også sånn ) mamma hele tiden.. er slitsomt til tider men samtidig litt kos også hehe..
vimsesvimsen Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Godt å høre at det er flere enn vi som har det sånn! Har en gutt på 18 mndr. Det er det samme her, hyl og skrik som om det gjaldt livet om pappa skal bytte bleie, lese bok til han, stå opp med han om morgenen osv. Når de to er alene, og jeg ikke er tilstede er det ikke noe problem. Om jeg er hjemme, og er i etasjen under, og de leker oppe, er det ramaskrik til jeg kommer opp igjen! Slitsomt! Jeg hadde håpet det skulle gå seg litt til i pappapermisjonen, men da ble det tvert imot enda værre. Nå derimot, den aller siste tiden, synes vi det er blitt LITT bedre! Plutselig kan han stå opp om morgenen sammen med pappan uten å lage rabalder. Begynte i barnehage for tre måneder siden, og trives nå veldig bra. Papppan tar seg av levering hver morgen, om det har noe med det å gjøre aner jeg ikke, eller om det er helt tilfeldig. Jeg har tenkt mye på om det er noe vi har gjort "galt", men pappan har deltatt på lik linje med meg hele tiden, så kan ikke helt skjønne hvorfor det er blitt sånn. Vi får bare krysse fingrene for at det går seg til etterhvert! ; )
hurra1234 Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Vi har det også sånn. Men det er mest tydelig om hun er i dårlig humør/sovet for lite osv. Jeg tror mammaer alltid vil være litt mer stas på den alderen. Men jeg er nesten helt sikker på at det er sånn hos oss siden jeg er mer sammen med henne enn pappaen. Jeg legger henne oftere, Når vi skal ut så er det nesten alltid jeg som kler på henne og gjør henne klar. (pappaen må alltid fikse noe annet). Det er nesten alltid jeg som lager mat til henne og spiser med henne. Og han er lenger bort og trener og og og. Tror rett og slett ikke han forstår at han må gjøre MANGE MANGE av de små kjedelige tingene for å bli populær. Ikke være gøyal sikruspappa intensivt en halv time om dagen. Kjenner jeg er litt irritert fordi jeg mener han ikke forstår hva som skal til.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 24. april 2010 #6 Skrevet 24. april 2010 Hos oss er det nesten motsatt, selv om det er jeg som tilbringer desidert mest tid med henne Akkurat som pappa er mer poppis når han først er hjemme og når han ikke er hjemme går hun rundt og leter etter han "pappa jobb" og "pappa borte?" går mye igjen her kan du si
shari_z Skrevet 24. april 2010 #7 Skrevet 24. april 2010 Jeg er nok mest populær med jenta vår, men hun er en veldig rolig baby og gir seg fort når pappa holder henne. Om hun begynner å skrike i det hele tatt. Så nei, kan ikke si vi har det problemet, men jeg tror det er ikke så uvanlig at barnet foretrekker en forelder over den andre. Det gjorde vår eldste i alle fall. Det var mamma, mamma, mamma helt til hun var 5 år, og plutselig var pappa kjempepopulær. Jeg tror det kommer til å gå bra for dere. Og din datter er jo veldig intelligent (virker sånn for meg, etter å ha fulgt deg en stund), og jeg tror at du kan forberede henne til å få en søster og at hun kan være mammas "hjelper". Lykke til uansett!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2010 Takk takk shari_z, ja vi håper og tror jo at hun kommer til å bli en veldig fin storesøster, som kan "hjelpe" meg litt med stell av babyen og ikke føle seg oversett og glemt=) Men det er virkelig helt ekstremt ille om dagen, blir litt sliten av det nå merker jeg... F.eks nå på lørdag da jeg skulle få sove lenge, så ble det en halvtime INTENS "høres ut som om jeg skal dø"-hyling fordi hun måtte være sammen m pappan, selvom han prøvde å leke m henne, avlede henne osv. Samme igår da hun skulle være m pappan ute i hagen mens jeg rydda inne- hun bare hylte og sutret etter mamma hele tiden, hørtes jo ut som om hun ble slått eller noe- så til slutt måtte jeg bare ta henne inn igjen:/ Det rare er at vi deler på å være hjemme m henne; jeg er hjemme tre dager i uka, mens han er hjemme to, og i helgen er vi jo sammen alle sammen- så alenetid m pappan mangler det jo heller ikke på..
mamma_Christine Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Vi har også det problemet. Er mamma for alle pengene, har vært sånn siden ho var 3-4 mnd. å nå er ho 15 mnd.
minni08 ♥ Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 samme her! Og forstår godt at du blir sliten av det lykkeli! Hun er og mye mer sutrete hvis vi feks er hos besteforeldrene sammen,enn når hun er der alene. Er som om når mamma er i huset slår sutre alarmen inn! Når pappa og hun er helt alene går alt bra! Håper det gir seg snart! For oss alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå