trøndera Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Jeg skal reise til Tyrkia når jeg er ca 16 uker på vei. Noen som vet om en trenger vaksine og er det spesielt viktig å ta det når jeg er gravid?
renateda Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Ha værrt i Tyrkia mange ganger og aldri tatt noen form for vaksine.. Spurt lege, men hun sa det var unødvendig.. Vet ikke om det er lurere da man er gravid. Du burde hvertfall være veldig forsiktig med at allt kjøtt skal være gjennom stekt ( No medium reare) Og forsiktig med egg og salat der nede.. er mye toksoplasmose bakterie i slike land
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Hei. et godt tips er også å skrelle all frukt da det ikke er lett å vaske vekk alle kjemikalier som blir brukt på plantene der nede..
Frøken Lillan Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 kan ikke ta vaksine når du er gravid Men uansett, jeg har vært i tyrkia mange ganger og min mor bor der, aldri tatt vaksine. Skulle egentlig dit nå i august, men dropper det pga graviditeten :(
◄███▒░░Oslogirl+Prince░░▒███► Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg er Tyrker, og aldri tatt vaksine- vært der når jeg har vært gravid også! Bare pass på å drikke vann fra flaske,ellers er alt anet som her i Norge. *kos deg på masse på turen,og hils mine landsmenn fra meg
trøndera Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar. Da dropper jeg vaksine men har blitt anbefalt å vaksinere sønnen min på 19 mnd for hepatitt (ett eller annet) så da gjør jeg det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå