Gå til innhold

Skikkelig nervøs... Legetime...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis har jeg helt stabil syklus på 27-28 dager. Som oftest 27, men setter alltid IKM etter 28 for sikkerhets skyld. For ett par mnd siden hadde jeg en kjemisk graviditet og testet da positivt på CD 24 og frem til IKM. Fikk negativ test på CD 29 og TR kom på CD 31.

Nå er jeg på CD 31 og ingen tegn til tanta. Testet negativt på CD 27 og 29, men i dag var det en ultra svak, svak strek der. Snakket tilfeldigvis med legen min ang en resept i går (altså før den svake testen i dag), og nevnte da dette med forsinket mens, magesmerter jeg har hatt i 2 uker og negative tester. Hun ville jeg skulle komme til sjekk hos henne på torsdag, og eventuelt ta en ultralyd senere, tilfelle noe var galt, med tanke på magesmerter osv. Legen min kjenner meg godt, siden hun har vært legen min siden jeg var gravid med første mann for over 11 år siden, så hun vet at jeg så og si aldri har hatt forsinket mens utenom graviditeter.

Saken er at nå er jeg så utrolig nervøs for den timen. Tør overhode ikke tro noe på den testen, den er alt for svak og er den positiv, så er det skummelt sent i syklusen syntes jeg. Så nå begynner jeg å tenke på alt som kan være feil her... Nervøs nervøs nervøøøøs...... :o

Måtte bare lufte ut litt her, tenker meg snart ihjel... N

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt test igjen i morgen ;) Deretter gir du beskjed til legen din på torsdag at du har hatt svaaakt positive tester, så kan hun kanskje ta en blodprøve å måle HCg'en din ? Eller sende deg på UL :)

Skrevet

Det høres ut som det har skjedd noe bra her ,-)

Skjønner godt du er nervøs, men tror det skal gå bra for deg denne gang. Krysser fingre for deg, masse masse lykke til ;-D

Skrevet

Takk for svar begge to. Testen i dag tidlig var negativ. Så jeg er nok sikkert ikke gravid, og er jeg det så er det noe alvorlig galt. Gruer bare enda mer for legetimen nå. Livredd for hva hun kan finne. :(((

Skrevet

Hei Kira.

Forstår at du gruer deg til timen, men ofte er det bedre å få svar på hva som eventuelt hindrer en graviditet. Da kan man få hjelp slik at det går bra ved neste forsøk. Og kjenner igjen redselen din for at det skal være noe galt, for den har jeg hatt de 2 siste gangen jeg har vært gravid. Nå gikk det jo ikke bra heller, så er veldig lettet for at jeg nå skal få hjelp til å finne ut hva som står i veien for oss.

Så prøv så godt du kan å slappe av, selv om det er vanskelig. Du har jo fått ett barn tidligere, så du vet jo at kroppen kan :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Klem fra meg

Skrevet

Takk for svar Lille diamant, og du har jo selvsagt rett i det, men kan ikke hjelpe for at jeg er veldig nervøs.

TROR jeg spottet bittelitt i dag, men håper TR holder seg vekk til legen har fått sjekket meg i morgen. Nå VIL jeg ha en UL, og kanskje finne ut hvorfor jeg får kjemiske svangerskap/tidlige SA hele tiden.. Begynner å bli utrolig sliten. :(

Skrevet

Nei det er helt sant Kira, det er ikke lett å ikke bekymre seg :( dette med svangerskap er så utrolig sårbart kjenner jeg, og det er vanskelig å godta at man mister gang etter gang.

Jeg skal på UL iløpet av uken nå, for å sjekke at alt er kommer ut etter denne aborten. Har opplevd å gå gravid 1 mnd etter at den lille døde i mitt første svangerskap, så legen ville sjekke for sikkerhets skyld. Har en del smerte på venstre siden i magen.

Hvor mange ganger har du opplevd kjemiske svangerskap? De sier jo at å miste, uansett når i svangerskapet, så er det veldig slitsomt for kroppen. Den setter jo igang hormonproduksjon og hele prossessen for at det plutselig stopper opp.

Så er ikke rart vi er slitne..

Skrevet

Håper jeg får UL også. Begynner å bli skikkelig lei av hormoner ja. Merker det skikkelig på kroppen.

Jeg har hatt hvertfall 3 garanterte kjemiske, men misstenker at det er snakk om 5 ganger, for merker enormt stor forskjell på kroppen de gangene jeg ikke har vært gravid. Selv er jeg sikker på at jeg har hatt kjemisk svangerskap nesten alle PP'ne våre untatt ett par, men det er bare 3 nå som er "dokumentert" eller "bevist".

Håper virkelig legen kan få i gang noen grundigere undersøkelser nå. Er så sliiiiiten av dette. Og blir så deprimert. Sukk...

Nå spotter jeg en god del her, så regner med at med min flaks, så blør det for fult i morgen når jeg skal til legen. Frustrasjon...

Håper virkelig det klaffer snart for deg, Lille diamant, skrekkelig urettferdig at du skal oppleve dette syntes jeg.

Skrevet

Bare en kjapp oppdatering fra meg her...

Var hos lege i går, hadde fått TR på natten, men pga magesmertene i tillegg henviste hun meg til UL i dag. Vært der nå, blitt misshandlet av verdens mest brutale gynekolog, og fått beskjed om at alt så helt fint ut, ikke noe unormalt, og ingen graviditet. Kanskje jeg bare ikke hadde EL denne mnd eventuelt. Så.. Ingen forklaring på noe som helst, føler jeg...

I tillegg påstå hu at mine tidligere kjemiske svangerskap like så godt kunne vært at testene slo ut på rester av eggløsnings hormonet, og at det slett ikke var noe svangerskap. Kødder du med meg? Det skal da for ****** ikke være mulig? 1 test kan sikker være feil og få falsk positiv, men 10? og jeg hadde negative EL tester etter EL den mnd, før de positive G-testene. Så nå er jeg lei meg, frustrert, uten håp og skjønner absolutt ingenting.

Skrevet

Er det fastlegen din som sa dette? Hadde jeg vært deg ville jeg ha krevd hendvisning til en gynekolog. Jeg er helt ening med deg at det skal noe til at 10 tester viser feil.

Kan være at legen du har vært hos rett og slett har lite kunnskap på området. Stå på krava jente!

Lykke til! klem

Skrevet

Tusen takk for svar, bringebærmamma.

Jeg var vel litt uklar, skreiv i hui og hast med tårer i øya...

Min fastlege er supersnill og hun mener jeg har vært gravid. Hun henviste meg til gynekolog på gyn. poliklinik, og der fikk jeg den beryktede, eldgamle dragen... Hun er visstnok den beste osv. men hun er ett grusomt menneske. Hardhent, ufølsom og slem... Men hun skal som sagt liksom være den beste, den de tilkaller i krisesituasjoner osv. derfor ble jeg så fortvilet da det var hun som sa det, for hun burde jo vite. Men for meg virker det ikke logisk, i min situasjon...

Uansett, ble en tung dag, men gubben har vært god støtte, så jeg håper det blir opptur snart. Den dama kommer hvertfall aldri nær meg igjen.

Så nå er det bare å tusle inn i PP 8 og prøve å egentlig tenke minst mulig på babymaking... :)

Skrevet

Så trist at du ble behandlet sånn!

Da tror jeg vi er like leie idag begge to ja. Er utrolig frustrerende å ikke bli tatt på alvor. Men godt at legen din tror på deg, og at hun støtter deg i denne saken. Det hjelper nok litt :)

Men klart man mister motet når det ikke går bra, og veien virker så lang. Kjenner veldig på det selv nå, og ser på en måte frem til å få mer svar. Men veien dertil er også ganske tung og vond, så livet er rett og slett veldig urettferdig av og til!

Jeg koser meg med rødvin ikveld, og jeg og samboeren er enige om at det skal bli 2 prøvefrie mnd nå. Så ønsker deg masse lykke til, selv om jeg sikkert stikker innom fremover :)

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...