Gå til innhold

Ang kjøttdeig av svin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo mye billigere og sunnere. Men opplever at min mann er skeptisk til det. Hva er forskjellen? Gris og Okse ja, men kjenner ikke forskjell når den er i pizza, taco osv..

... og svin er vel helt greit for graivde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner godt forskjellen. Smaker mer "jern" av svinekjøttdeigen syns jeg..

Skrevet

Det meste kjøtt er greit for gravide, svin inkludert, så lenge det er varmebehandlet.

Alt med måte. Ikke noe kjøtt er bra sånn sett, i store mengder. Jeg for min del er mer skeptisk til oksekjøtt, og prøver å begrense inntaket av det.

Kylling er også et greit alternativ, og relativt rimelig på f eks Rema, her er vi gått over til å bruke en del av det, og erstatter gjerne vanlig kjøttdeig med det.

Skrevet

Hvorfor skulle ikke svin være greit for gravide?

Jeg kjenner veldig forskjell på vanlig kjøttdeig og sviekjøttdeig. Den med svin er ikke like god som storfe, synes jeg.

Skrevet

Kjøttdeig må stekes riktig for å være god. Når den smaker jern og "trådete" har det vært for lav varme og kjøttet har sluppet fuktigheten sin.

Ha skikkelig varm panne, og legg kjøttdeigen oppi. La den ligge sånn en god stund, så snur du hele klumpen og steker den godt på andre siden. Når den har stekt 4-5 minutter på hver side så kan man hakke den opp. Da smaker kjøttet som det skal.

Skrevet

Svinekjøttdeig (og karbonadedeig) er sunnere enn vanlig kjøttdeig. Kjøttet er renere i svinekjøttdeig. Bruker det i lasagne og taco, og syns det smaker godt jeg:) Vi bruker aldri vanlig kjøttdeig lenger.

Skrevet

Kjøper mye svinekjøttdeig, har gjerne i wok i tillegg til pasta, taco pizza osv. Det er billig og sunt. Blander gjerne svin og karbonadedeig 50-50 eller svin og kjøttdeig 50-50. Synes det blir litt blasst med kun svinekjøttdeig. Blander også pga pris og fettinhold...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...