♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Bruker eller skal dere alle bruke lekegrind? Jeg har ingen planer om å anskaffe det.
Miss Honey Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg har ikke ennå, og tenkte heller ikke at det var noe jeg skulle bruke. Men jeg merker nå at det er situasjoner der jeg kunne trengt det likevel. Hun er 7 mnd og kryper rundt overalt. Jeg kan jo selvfølgelig passe på, men det er umulig å lage middag. Så jeg spiser sjelden middag før hun har lagt seg for kvelden. Men jeg er jo alene med henne, er sikkert mindre nødvendig for de som er to. Vet egentlig ikke ennå, men kanskje jeg føler behovet for grind blir større etterhvert som hun reiser seg etter ting også
abella Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Nei, vi kommer ikke til å bruke det. De jeg kjenner som har det, bruker den lite. Ungene er ikke så veldig glade i å være der, så den blir brukt til å plassere ungen av sikkerhetsmessige grunner (eller for å holde bikkja borte fra barnet eller liknende) hvis mammaen må bort et lite øyeblikk. Leiligheten vår er liten og oversiktlig, så vi har ikke det behovet.
Miss Honey Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Hvis jeg kjøper det, vet jeg at den nesten ikke kommer til å bli brukt, derfor jeg er så usikker på om det er noe jeg skal ta meg råd til
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Vi hadde lekegrinda til storebror og har det også nå til lille snuppa. Kjøpte det mest fordi vi har hund, å jeg gjerne ville ha en plass der jeg kunne legge småtrolla uten at hunden kunne komme til. Slik at jeg kunne gå på do, i dusjen o.l. Blir mest brukt som soveplass til snuppa på dagen. Til storebror ble den også brukt til det, å senere som en plass å ha han, slik at jeg fikk lagd middag. Da han begynte å protestere på å være der ble den mindre brukt, brukte den da bare som en liten timeout visst han gjorde noe galt. Brukte å si nei, ta han bort fra situasjonen, men han var sta som ett esel å gikk fort tilbake til det han holdt på med, å da ble det timeout i lekegrinda. (da var han ca.1,5år) Er en lekegrind med hevbar bunn, så veldig grei som soveplass ca. de 6 første mnd. Så godt brukt med andre ord
Lemonia Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Vi har aldri brukt lekegrind (gutten vår er nå 16 mnd). Jeg har ikke lyst at barna våre skal oppholde seg på en såpass begrenset plass over tid. Vi har sikret hele stua (altså flyttet ting han kan ødelegge/skade) og har grind mellom stua og kjøkkenet så han har alltid kunnet være være alene på stua mens jeg går på toalettet, henter posten, setter på en maskin klær eller hva det skal være.
MrsLene Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Ja bruker lekegrinda når jeg skal på do, ned i kjelleren med klær, vaske stua osv.
Mini09&Lille12 Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Ja vi har lekegrind. Hun sitter ikke lenge av gangen, men godt å få ett kvarter uten å måtte løpe rundt og passe på. Kan godt forstå at de som har små babyer enda ikke ser for seg det senere. Det gjorde ikke jeg heller. Men nå er jeg glad vi har det. For når de begynner å krabbe og reise seg opp og skal utforske alt mulig, er det greit med litt pusterom innimellom. Som når man skal på do eller lage mat. Men løper gladelig rundt i huset med henne, for åssen skal hun ellers lære noe? Så anbefaler det. Ett barn har ikke skade av å sitte i en lekegrind en liten stund. Greit å lære henne å leke for seg selv en stund, uten at jeg er med hele tiden. Men det er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå