Gå til innhold

Kjønn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor vil alle vite kjønn egentlig?

Da blir det jo ikke like spennende. Vi skal i hvertfall vente til fødselen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vite kjønnet mye pga at jeg blir alene med dette barnet og da får jeg forbredt meg litt mer pga innkjøp. Og det at jeg klarer ikke å vente helt til fødselen..

Skrevet

Fordi jeg synes fødselen i seg selv er MER enn nok spennende, og det å se babyen for første gang når den klaskes på brystet ditt rett etterpå- da er man dessuten såpass "omtåket" og sliten at kjønnet ikke spiller noen rolle:p Man er så lykkelig for at fødselen er over og at alt gikk bra, og det føles så uvirkelig å se den lille for første gang, at ihvertfall jeg glemte helt å spørre om det faktisk VAR en liten jente som kom ut sist gang!

Dessuten er jeg altfor nysgjerrig til å klare å vente, pluss at jeg synes utvalget av nøytrale babyklær er heller stusselig, og liker å planlegge og kose meg m innkjøp og ordning før den lille kommer=)

Skrevet

Jeg synes også det e kjempeartig å vite hva det blir. Før ordinær ultralyd så sa vi babyen, ungen, fosteret osv når vi snakket om den. Etter ultralyden så ble det lillegutten våres. :) Det va veldig spesielt og alt ble liksom mer virkelig på en måte. Dessuten så e det kjekt å vite litt hvilke farger man skal handle inn, tenke på aktuelle navn osv. :):)

Skrevet

Vi skal ikke vite kjønn denne gangen. Begge de to forrige gangene har vi visst det, så nå skal vi se hva som er best ;)

Skrevet

He-he, vi fikk vite gutt for snart 7 år siden, og fødte jente!!

Den kommende oldemora hadde da strikket i lyseblått og alle var forberedt på at det skulle komme gutt. MEN ut kom ei jente, hehe.

Denne gangen har jeg også hatt lyst å vite kjønnet, for jeg er bare født nyskjerrig ;o). Denne gangen har vi fått vite at det blir jente, så jeg har mye etter forrige, og kommer til å kjøpe i litt nøytrale farger, hehe, har ikke helt klart å stole på hva de har sett denne gangen :o). Men koselig uansett!!

Skrevet

fordi jeg er nyskjerrig og itilegg like rå kunne forberede ting og utstyr litt :)

Skrevet

Jeg vil vite kjønn fordi jeg ikke ser noen grunn til å la vær å vite det :)

Skrevet

Vi ville vite kjønn fordi vi ikke klarte å vente helt til fødsel når vi kunne få se det på UL, synes også det blir litt mer virkelig på en måte..

Også er det jo mye lettere å handle inn ting til babyen når man vet om det blir gutt og jente..

Skrevet

Mange bra svar :)

Jeg er også født nysgjerrig, men akkurat dette vil jeg ikke vite før h*n kommer ut.

Det hadde jo så klart vært mye mer praktisk å vite kjønnet, med tanke på oppussing av barnerom, innkjøp av klær og diverse, men for oss spiller det absolutt ingen rolle så lenge barnet vårt er friskt.

Skrevet

Jeg tror ikke det spiller noen rolle hvilket kjønn det er så lenge han/hun er frisk for oss som vil vite kjønn heller. Bare så det er sagt! Det er snakk om å rett og slett ha lyst til å vite, fordi vi kan, som Hjertelyd så fint sa. Det ervel ikke så vanskelig å forstå:-)

Skrevet

Jeg mente ikke noe galt med spørsmålet mitt. Jeg bare lurte på hvorfor folk vil vite det. Det er jo mange forskjellige grunner til at folk vil det.

Mener heller ikke at det er galt å ville vite kjønnet på forhånd. Det er bare min personlige mening at det blir ikke like spennende om man vet det på forhånd.

Skrevet

Vel, jeg trenger ikke ekstra spenninge ved fødselen, det kommer til å bli første gangen jeg får se og holde barnet mitt, da jeg blir mor, og det holder i massevis ;)

Det er mye lettere å handle hvis man vet kjønn, det er ikke all verdens nøytrale klær å få tak i... Og i tillegg til det syntes jeg det er lettere å knytte meg til nurket jo mer jeg vet om det, lettere å drømme og fantasere, forestille meg hvordan det kommer til å bli! :D

Skrevet

hei hei.

vi skal ikke vite hva det blir denne gangen.

viste det forrigegang, men med tanke på barnerommet malte vi det

nøytralt grønn, å klærne nøytrale så var bare nyskjærrigheten som måtte mettes sist.

men denne gangen får den "gå sulten" hehe.

koselig å høre at det er fler som vil vente.

Skrevet

Stikker innom fra 3. trimester. Vi ventet forrige gang, og det er ikke sant at man er så omtåket at man er uinteressert i kjønn som det skrives over her. Min reaksjon var som følger: "den er ute, babyen er ute!" (ropte høyt) Kastet meg tilbake i sengen, pustet et par ganger og så; "hva ble det? Hvilket kjønn er det?" (ropte nok dette litt høyt også). Jordmora sa bare: "her, se selv" og så holdt hun opp babyen foran meg. "Å, det ble en jente! Du lurte alle sammen, du!" for "alle" hadde spådd at det var en gutt pga hvordan magen så ut osv. Men jeg hadde innerst inne visst at det var jente hele veien. :-)

Denne gangen hadde vi også tenkt å vente, men jeg har hatt så mye slit med dette svangerskapet at jeg ikke har klart å forholde meg til at det faktisk er en baby der inne. Og så har jeg først vært sikker på at det er gutt, men nå er jeg sikker på det er jente, så jeg føler at det vil hjelpe meg i tiden frem mot fødselen å få vite det. Men mannen min vil ikke vite det, så jeg får bare holde munn. Og ikke kjøpe inn noe tøy :-) Og ikke styre navne-diskusjonene inn på kjønn. Vi får se om det går. Heldigvis aksepterer mannen min at jeg vil vite det denne gangen. Så han vet det er sjanse for at han og får vite det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...