ett til! Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 min kjære sønn er 3,5 mnd gammel og vi har nå begynt å lagt han for natta. han er trøtt rundt halv 19-19 tida og legger seg da.sovner som regel som en stein,men...etter 30-45 minutter (og dette slår ikke feil!)våkner han og gråter,fordi han tror kanskje at han bare skal ta en dupp? så fra nå av går jeg og pappan inn og ut av soverommet i ca en time for å roe ned,pakke smokk etc... som regel putter jeg smokken og går igjen når han ikke gråter,men 1 minutt etterpå griner han igjen.lar han gråte litt,går inn igjen,pakker smokk,hysjer på han,tar han opp om han gråter alt for mye,legger han ned,gir smokk,han er stille, jeg går ut,,,etter 2 minutter gråter han igjen...og sånn fortsetter det i laaang tid... jeg tror jeg blir sprø! så til spørsmålet mitt: hvilken metode skal jeg bruke for å få han i søvn igjen etter at han våkner opp?han er trøtt,det ser jeg,men han finner liksom ikke roen på en stund. noen med noen gode tips?
Gry70 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Snuppa vår er 10 uker og ved en tilfeldighet fant jeg ut at hun sovner på et blunk når jeg legger henne på siden med ansiktet fra meg og forsiktig rugger stumpen. Tidligere har hun kun sovnet ved puppen. Nå legger vi henne tidligere og tidligere hver kveld og hun sovner som regel på et blunk. For to uker siden kom hun aldri igang med natten før rundt midnatt. I kveld sovet hun kl 20.50 med tilfredse gjesp og sukk etter ett bad og pupp, før jeg snudde henne med ryggen mot meg og rugget forsiktig. Etter at hun har sovnet snur jeg henne tilbake på ryggen (liker best å sove på ryggen). I rommet er det mørkt og kjølig og hun har ingen ting å kikke på når jeg snur henne (hvit sengekant). Hun kan protestere litt i starten, men protestene blir svakere og svakere og ender opp i gjesp innen ett par minutter. Vet ikke om dette vil fungere på ditt barn, men må si at kveldene her er rene idyllen mot for tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå