Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Negerboller? Hva i all verden er det? Uansett hva det er, så tror jeg disse bollene har skiftet navn for nokså lenge siden...
Gjest sug lut Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Jeg har ikke oppskrift, men det er jo et kulturelt tap å ikke vite hva negerboller er: skumboller med sjokotrekk og en slags kjeksaktig bunn.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Beklager HI, 21:21 har et behov for å være politisk korrekt. På folkemunne heter det negerboller, men det har vel bytta navn til risboller. Bare google du, så finner du oppskrift.
juniorkrabaten Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 eeeeh risboller er da noe helt annet! negerboller er kokosboller uten kokos og på kjeksbunn:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Her jeg bor er negerboller det samme som risboller som vi spiser hovedsakelig til jul..
Gjest sug lut Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Antakelig Nei, jeg har sett dem solgt som sjokoladeboller, men for meg er sjokoladeboller sånne med ris i som jeg lager til jul. Til HI: inviterer du når du har fått laget opp en pall?
Miztery Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Negerboller Ingredienser 100 g smør 1 dl sukker 3 dl havregryn 2 ss kakao 1 ts vaniljesukker 2 ss sterk kaffe Fremgangsmåte Arbeid sammen alle ingrediensene. Trill små kuler og rull dem enten i kokos, perlesukker eller farveglad kakepynt. La det stå kaldt og stivne. (googlet det, så skal ikke gå god for at det er disse du tenker på)
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Hmmm. Trodde "negerboller" var slike skummboller med sjokoladetrekkk jeg.
Lemonia Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Har aldri hørt noen kalle hverken kokosboller eller risboller for negerboller. For meg har det alltid vært slike havregrynsboller som noen la ut oppskrift på over her.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Boller med norsk oppskrift av afrikansk opprinnelse: Ingredienser 100 g smør 1 dl sukker 3 dl havregryn 2 ss kakao 1 ts vaniljesukker 2 ss sterk kaffe Fremgangsmåte Arbeid sammen alle ingrediensene. Trill små kuler og rull dem enten i kokos, perlesukker eller farveglad kakepynt. La det stå kaldt og stivne.
Gjest sug lut Skrevet 20. april 2010 #13 Skrevet 20. april 2010 Kokosboller og risboller og havregrynsboller er alle noe annet enn negerboller. Negerboller er glattrunde, høyere enn de er brede (ikke flate som kokosboller), har ikke kokos utapå og en kjeksbunn til å dø for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå