arime Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Jeg vet ikke med dere, men jeg har et stort behov for at hele verden skal vite at jeg prøver å bli gravid. Heldigvis har jeg klart å holde det forholdsvis hemmelig, men har fortalt det til ei venninne (som har prøvd ei stund, og nå er 12 uker på vei!), tvillingsøstra mi og mammaen mi. Hvem har dere fortalt til? Og syns dere det er vanskelig? Skjønner godt hvorfor man ikke skal fortelle, samtidig som jeg er en veldig åpen jente, så det er ikke så lett. Jeg tror jeg forsnakka meg på jobb i pausa for ikke så lenge sida også... Ble litt lei av kommentarene "nå venter vi bare på deg, om du skal bli gravid også!" når vi snakket om venninna mi på jobben som er gravid... Også sa jeg noe sånn som at "hvis jeg fortsatt ikke har barn om et år, så må dere ikke spørre og mase sånn, jeg aner jo ikke om jeg kan få barn en gang!" osv... De så litt rare ut, men håper det var fordi jeg svarte litt tilbake.
lykkeliten1 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 På min jobb er noen som forteller at de prøver. Noen er åpne, mens andre sier ikke noe. Jeg sier ikke noe om det. Men jeg kan love deg at den dagen jeg blir gravid tror jeg det blir fryktelig vanskelig å ikke si noe føre noen uker har gått.....
Hanaomi Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 si det til dem du føler for :-) tror vi trenger all den støtten vi kan få i en slik situasjon! her vet familie og venner det og noen kolleger.. synes det er fint at noen vet, og når det er tøft og går gæli er det noen som forstår :-) + at dt er myyyye positiv energi å få i prøvingen:-) jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke skal fortelle det til noen?
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Første gangen skulle alt være så hemmelig, men nå med nr 3 er jeg som en åpen bok! Sier det ikke til alle og en hver, men om noen spørom vi skal ha flere sier jeg det som det er. Denne graviditeten er liksom en bonus, alle forventer nr 1 og 2, inkl oss selv, men denne satt lengere inne hos min kjære. Men nå er jeg så utrolig glad og håper snar den sitter! Gleder meg mest til den dagen jeg kan fortelle mine to prinsesser at de skal bli storesøstre!
vilhababyasap Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Jeg har fortalt det til 3 venninner og mine 2 søstre. Jeg har veldig lyst å si det til min mor, men hun kommer sikkert til å mase hull i hodet på meg da:-) Den ene søsteren min spør hver dag om jeg har hatt EL eller om det er baby på gang, og jeg kjenner jeg blir litt irritert av det fordi jeg er ikke like heldig som henne (Hun ble gravid 1 pp). Jeg kjenner nå etter at jeg fortalte det til de, at jeg angrer litt. De skal altid komme med råd om hva jeg bør gjøre annerledes, og jeg er lei av å måtte svare på når vi hadde sex sist. Huff dette ble negativt, dere får unnskyle hormonene mine. Det viktigste er nok å velge med omhu hvem man forteller det til.
BettyBoob Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 fortalt det til noen få på jobb, søsters og et par venninner
Gjest Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Har fortalt det til søstern og mannen hennes. De er de eneste som vet det. Klarte ikke å holde det hemmelig så lenge for henne. Jeg og samboern hadde planlagt en stund når vi skulle begynne å prøve, så plutselig en dag kom hu å sa at de skulle prøve.. På akkurat samme tid vi hadde planlagt. Da klarte jeg ikke å holde det for meg selv lengre.
Hanaomi Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 jeg skjønner deg for så vidt :-) det kan bli mye mas, og så klart, man forteller det ikke til hvem som helst.. for oss har det vært viktig og greit å involvere andre i prosessen. for vår del er det en prosess og vi har ikke råd til inseminasjon hver syklus, og vennene våre har mast på oss i seks år allerede.. alle synes det er kjempestas at vi er i gang og er veldig nysgjerrige rundt valg av donor, prosessen osv osv det er kjempegøy! vi har 100% støtte i motgang og medgang, og folk er såpass høflige at de ikke maser om de vet vi har vært til inseminasjon. det er opp til oss hva vi forteller når og det respekterer dem :-)
arime Skrevet 20. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2010 Jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å holde det hemmelig i 12 uker jeg..! Det blir spennende og se hvordan det går..
arime Skrevet 20. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. april 2010 Det gjør ikke jeg heller... Eller, hvis det blir mye mas er det jo kjett da. Men sånn som når man blir gravid også. Om jeg skulle SA før uke 12, så skulle jeg nok trenge mye støtte fra folk, og ønska å snakke om det. Men så er man jo to da, og samboeren min er litt mer på at vi skal holde ting for oss selv.
arime Skrevet 20. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2010 Det var jo veldig fint at du svarte ærlig, selv om det ble negativt. Det viser jo nettopp grunnen til hvorfor man holder det litt hemmelig, tenker jeg.. Men, enig, man får velge med omhu, og fortelle til de man gjerne vil snakke med om graviditetsting!
arime Skrevet 20. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. april 2010 Så morsomt at dere setter igang prøvinga samtidig!! Skjønner godt du ikke holdt det for deg selv da. Så godt det må være å ha henne som er akkurat på samme sted som deg selv.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 Jeg har fortalt det til søsteren min og samboeren hennes. Har ikke planer om å si det til så mange flere. Vil ikke ha noe mas hele tiden.
AO3 Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 Forrige gang sa jeg det ikke til noen, men nå har jeg vært litt mer åpen... Jeg har snakket med et par venninner, det er alt. Og jeg har nevnt til min mor at vi tenker på å få et barn til, men ikke noe om nøyaktig når vi starter prøvingen.
AO3 Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Forøvrig hadde sjanse til å holde det hemmelig i 12 uker sist heller, jeg var altfor kvalm til det... :S Fy
Carina har to små gull Skrevet 22. april 2010 #16 Skrevet 22. april 2010 Her vet alle at vi prøver å bli gravide. Er ikke noen hemmelighet. Alle sjønner det jo uansett, mista en liten gutt i uke 19 for et år siden. Alle spurte da om vi skulle prøve på nytt og ingen grunn til å lyve da. Blir jeg gravid er det nok mange som kommer til å få vite det med det samme.
Ane Elise Skrevet 22. april 2010 #17 Skrevet 22. april 2010 Hei! Da jeg prøvde å bli gravid var det ingen som viste om det. Spør de meg om det sier jeg bare: Jeg har nedprioritert den saken der, men kommer det så kommer det, ingen vits å planlegge noe ting. Dessuten er jeg fortsatt ung, og har god tid på meg... Grunnen til det svaret er fordi jeg orker ikke maset eller masse spørsmål som: åssen går det?! Blir der klaff i denne måned eller?! osv... Nå er jeg faktisk gravid, er 12+4, og det er KUN den nærmeste i familien som vet om dette. Fortalte dem da jeg var i 12.uke. Resten får vite etterhvert. Får vente til etter uke 13 eller 14 med å fortelle vennene mine. For nå blir jeg litt usikker ang. hvor langt i svangerskapet jeg har kommet etter jordmortimen jeg hadde igår.. Vi skulle høre på hjertelyd fra fosteret, men det var kun pulsen min vi hørte, men apparatet klarte og registerte 180 slag på fosteret. I følge jordmoren, som er nokså ferskt, så kan det hende at fosteret er under 12 uker (for det kan gå i dvale en periode i svangerskapet) eller så ligger det så langt inni at apparatet ikke klarte å avgi lyden... Jeg støttet på legen min idag, og fortalte henne episoden igår, da sa hun at jeg ikke måtte bekymre meg så mye, for hun regnet med at jeg er over 12 uker med den struttende magen jeg har. Nå får vi bare vente til 17.-19.uke, da skal vi på UL: Gleder oss masse til da:) Du får lykke til, håper det klaffes for dere snart=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå