Litt for mye Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Vi har et bad på ca 8kvm som skal bygges opp på nytt. Vi skal selv rive det gamle,pigge gulvet og fjerne søppelet. Har kjøpt fliser og lim Nå skal en snekker sette på plater på veggene,legge gips plater i taket,ventilasjon ut (altså borre hull i veggen,men elektriker skal sette på avtrekket) støpe gulv og legge fliser på gulv og vegg med fuging. HVa kan dette koste???? Elektriker og rørlegger kommer utenom. Fikk nemlig et pris tilbud i dag etter 3 ukers venting som gjorde meg nesten litt forbanna. 106 000kr synes jeg er litt vel i overkant dyrt. Med elektriker,rørlegger og ny innredning er man fort oppe i 200 000kr
erteposen + 4 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Det er ikke uvanlig at et bad på 8 kvm. koster 200 000. 160 000 fikk vi anbud på, og det var for 7 år siden.
Litt for mye Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Bare for arbeidet??? Mulig jeg har vært helt på jordet,når det har kommet til pris. Tenkte at snekker jobben kanksje kom på 60-80 tusen.
Ugl@ Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Prisen er nok riktig den. Et vennepar kom opp i samme pris sammenlagt, de tok også riving selv. Hadde mange anbud på jobben med mange firma. Det koster når man må leie inn folk. Glad jeg har kontakter selv....sparer mye på det...
lille je Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Vi pusset opp et bad på samme størrelse for snart 4 år siden, kjøpte fliser på tilbud, ganske rimelig innredning osv. En som gjorde alt for oss da, rev gammelt, rev en vegg, skiftet vinduer, satte opp en lettvegg... Ble ganske nøyaktig 200 000.
Nå da? Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Vi gjorde det samme som dere skal gjøre, badet vårt er ca 10 kvm. Samboer er elektriker og gjorde dette arbeidet selv, men kostnadene kom likevel på ca 200 000. Bad er det dyreste å fikse i huset, så synes ikke 106 000,- var så ille faktisk... De største kostnadene er nok de man ikke ser... flis kan man jo få veldig billig. Lykke til!
Anna-10 Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Vi pusset opp badet for snart 1 år siden, 6 kvm. Da gjorde vi ingenting selv. De rev ned det gamle, pigget opp gulvet, kjørte bort søppel etc etc. Det kom på 180 000 kr inkl flis, lim, fug, inredning og alt! Vi fikk veldig god pris på flisene for samboeren min jobber i en flisebutikk, men det var dyre fliser i utgangspunktet.
Litt for mye Skrevet 21. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2010 Synes den prisen hørtes litt mer i retning av hva jeg trodde det ville koste. Vi har også fått flisene billigere pga bekjentskaper og elektriker`n er i boks.Rørlegger blir nok brukt som sist for de var vi veldig fornøyde med. Mulig vi går for tilbudet,eller muligens gjør litt mer selv så får de ta resten.
trompetisten Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Vi har pusset opp et bad i vinter, men gjorde det den billige veien (og det ble fint egentlig ) Er ca 6,5 kvm stort. Belegg på gulv - kr. 3000,- (inkl. mann som la det) - vi trengte heldigvis ikke å pigge ut gulvet, det hadde blitt veeeeldig dyrere. Plater på vegg - 7000,- (inkl. hjørnelister) Takplater - 200,- (her har vi hatt kontakter og fått til innkjøpspris) Baderomsinnredning 13000 (servant med vask, dusjhjørne, speil. Toalett og blandebatteri brukte vi opp igjen.) Elektriker ca 3000,- Snekkerarbeidet gjorde vi selve, så klart vi kom ganske billig i fra det. http://www.byggma.no/katalog/Fibo-Trespo/veggpanel/index.html (side 30/31 har vært vår inspirasjon og ser ganske likt ut)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå