Gjest Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Eldstemann har kraftig melkeintoleranse, og var veldig syk som baby. Det begynte med oppkast på sykehuset, tykt og gult, og fortsatte med sprutgulping hjemme. Han sprutbæsjet når vi tok av bleia, utover vegger og vaskemaskin, helt til han fikk forstoppelse da han var 5 uker gammel. Den varte i 51 dager og han sliter med magen fremdeles, to år gammel. Nå har han nettopp fått en lillebror, og jeg er selvfølgelig veldig nervøs for at han også skal bli syk. Han har gulpet vanvittig lite, kommer bare litt tyntflytende, hvitt opp av og til.. Jeg har derfor tenkt i mitt stille sinn at han forhåpentligvis tåler melk, men nå skulle sambo nettopp skifte på ham, og da sprutbæsjet han utover hele ham og hele veggen. Er det normalt, eller bør jeg være på vakt? Gutta har forskjellig pappa, og pappaen til eldste har slitt med magen i mange år, og har selv nedsatt laktosetoleranse, så jeg håper jo at eldste har arvet det derfra..
Zitro Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Begge mine hadde (som baby) sprutbæsj så den stod tvers igjennom rommet ja... spes gøy med førstemann som hadde stellebord på soverommet og dritten stod 3 meter igjennom rommet og splætta i veggen og over hele gardina! Da føle jeg meg kul som førstegangs mor gitt :-))) Så ja, helt normalt til baby på være :-)
BlåBlå Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Høres kjent ut. Minsten hadde ofte skikkelig sprutbæsj.
Gjest Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Huh, godt å høre! Da senker jeg skuldrene igjen. Måtte forresten le av gardinene! Hehe. Med eldstemann fikk jeg spruten rett i fjeset, millimeter fra munnen, i hele håret og overalt.. Rett i dusjen da gitt.
Zitro Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Ha, ha... heller gardina enn fjeset da ihvertfall :-)))
Gjest Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Det skjedde med min også, da hun var 2 uker. Skjedde et par-tre ganger, men gikk over. Tror ikke du behøver å bekymre deg:-).
Gjest Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Jepp, det skjedde et par ganger her også da lillegull var nyfødt. Hadde en hel vegg full av rennende sprutbæsj etter å ha tatt av bleia... Veldig gøy....
Ranveig R Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Kanskje ikkje så spektakulært om andre her beskriver, men eldste hadde og nokre flotte omgongar med sprutbæsj )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå