Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel lurt å vente til det er stabilt minst fem grader eller vente til 1.5?

Det finnes noen huskeregler som finnes på rim, tror jeg. Noen som kan dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peilig på reglene, men jeg har plantet ute i noen krukker.

Vi bor jo i en kjellerleilighet og har ikke bed/hage selv, men det sto noen krukker her ute med fjorårets blomster.

Så i palmehelga kjøpte jeg 3 planter som jeg har plantet ute. Har bare hatt behov for å vanne dem 1 gang.

De ser fortsatt fine ut og frisker opp litt selv om det bare er bitte litt =)

Skrevet

Kan heller ikke noe på rim om det...

Men, vi pleier å starte nå i slutten av april. Har jord, frø og diverse klart, men har ikke hatt energi foreløpig denne uken. Ungene maser om det, de liker det så godt, så jeg må nok ta meg sammen en av de nærmeste dagene eller på søndag :)

Gjest sug lut
Skrevet

Aldri før 17.mai, annet enn ting som kan tas inn om natta (krukker). Helst ikke før 1. juni. Husker fortsatt at det snødde 17.mai for to år sden...

Skrevet

Spørs hva du skal plante da. Mye som ikke tåler minusgrader, og da må det evt tas inn på kvelden/ natten.

Men feks stemorsblomster tåler kulde, og kan stå ute nå. Regler på rim kan jeg derimot ikke...

Skrevet

bor i finnmark jeg da, så blir dermed ikke så veldig tidlig.

Tulipanene fra i fjor har visst begynt å komme opp allerede sier mannen.

Tenker å plante gulrøtter i begynnelsen av mai. De klarer seg selv om det blir litt minusgrader. Høstet gulrøtter helt til midten av oktober i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...