Gå til innhold

Trøbbel med NAV - what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men de skriver jo at barnetrygda utgjer fra denne dato 1940 kroner?

Det er jo det jeg har mottatt. Hvordan kan jeg da vite at det var feil når de skriver at det er det jeg skal ha?

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du bruke det brevet du fant med vedtak som bevis for at du ikke har gjort noe galt... Nav har i brevet gitt deg feil opplysning om sum og det er ikke din feil.

Jeg vil mene at så lenge du har gitt beskjed (som du har gjort) og nav sender deg vedtak som opplyste feil sum så er dette noe nav må ta på sin egen kappe.

Skrevet

De skriver at du ikke lenger får ekstra småbarnstillegg, dette er noe som utgår når barnet når en viss alder.

Men du har tydelig fortsatt innvilget ekstra barnetrygd fordi du står oppført som aleneforsørger.

I mine øyne har du her handlet i god tro. Du har gitt klar beskjed om at du ikke lenger var aleneforsørger, og selvsagt trodd at alle utbetalinger ble korrigert.

Selv om enhver plikter å sette seg inn i de vedtak som berører en, så vil jeg tro at du vil få en fair behandling på en klage, om ikke annet så innvilges nok en nedbetalingsordning.

Men vet ikke helt om det taler til din fordel at du forrige gang ikke greide å betale tilbake for mye utbetalt overgangsstønad som du utmerket godt visste om (selv om jeg ikke helt skjønner hva du mener med at du fikk søvnløse netter pga kravet, for så i neste stund si at du ikke har brukt av de?). Her visste du jo utmerket at dette var penger som ikke var dine.

Ta kontakt med NAV (ibrevs form!!! Og ta en kopi til deg selv). Forklar situasjonen saklig og dokumenter med datoer etc. Dette ordner seg nok :)

Skrevet

Småbarnstillegg finnes ikke lenger, ikke for de som er to om forsørgerannsvaret i hvert fall.

Men NAV vet jo knapt hva de driver med selv engang, så hvordan i all verden skal vi vanlig dødelige som gjerne har jobb/studier og små barn og ta oss av klare og henge med i svingene.

Synes du skal ta kopi av brevet de har sendt deg, og legge ved en klage til NAV. Ja, man skal sette seg inn i egen sak, men om nav har sendt et brev og direkte skrevet til deg hva du skal få, så er det vel ikke sånn at man skal sjekke alt som står i den type brev? Man må da kunne forvente at de sender riktig info!

Skrevet

Spørsmål til HI:

Hvorfor fikk du kravet om tilbakebetaling av os redusert, og fikk søvnløse netter, dersom du ikke hadde brukt av disse pengene?

Skrevet

Godt råd til deg; ikke bruk penger du har fått som du ikke har rettmessig krav på (og som du vet at du ikke har rett på)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...