Gå til innhold

Konfirmasjonsgave, hva finner man på til gutt på straks 15??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte i utgangspunktet å gi han penger, og kommer nok til å gjøre det dersom jeg ikke kommer på noe annet lurt.

Har tenkt litt på å kjøpe ei fin klokke, eller et halskjede i sølv.

Meeeen...han vil nok aller helst ha penger, men føler det blir litt upersonlig.

Så hva kjøper dere i disse konfirmasjonstider? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi gir penger! Er stortsett det de vil ha :)

Husk at du og konfirmanten mest sannsynlig har ulik smak hva klokker/halskjeder ol angår...:)

Skrevet

Ja, det er sant.

Kanskje vi gir en gave, og penger i tillegg.

Hva med parfyme?

HI

Skrevet

Hva var det du ønsket deg mest av alt til konfirmasjonen? PENGER!!! Får sikkert nok av mer personlige gaver uansett, så penger er nok det konfirmanten ønsker mest. Men ser tankegangen din, selv føler jeg det er litt kjipt og lettvindt å bare gi en konvolutt med cash. Men er det det de ønsker seg, så hvorfor ikke? :)

Skrevet

Ett dekk,så kan han spare til bil

Annonse

Skrevet

Jeg ønsket meg smykker, stereoanlegg, bunad og penger såklart til min konfirmasjon, og jeg fikk alt jeg ville ha.

Og smykkene jeg fikk setter jeg enromt stor pris på den dag i dag, men det er nok annerledes med gutter enn med jenter uansett, og det virker som om det rette å gjøre er å gi penger.

Men da er det store spørsmålet hvor mye bør man gi?

Hadde tenkt 1000 kr, men konfirmanten er sønnen til min samboers søskenbarn. Så er ikke sånn helt nær slekt, men har god kontakt med dem.

Så kanskje det holder med 500 kr, har ikke så veldig god råd fortiden, når man skal i flere konfirmasjoner, barndåp og et par bursdager.

HI

Skrevet

Det kommer jo litt an på interessene til gutten. Om han er av friluftstypen så kan du jo kjøpe leatherman, stormkjøkken, sovepose, fiskestang, fluer, telt, sekk, kikkert osv.

Eller hva med ei kul lommebok og putt litt penger oppi?

Fotoapparat?

Og, ikke alle konfirmanter ønsker seg bare penger...

Hilsen en konfirmantmamma

Skrevet

Det finnes jo mange måter å gjøre pengegaven morsom på, noe han husker. F. eks. veksle inn hele beløpet i enkroner, kjøpe ei skattekiste, og style en skikkelig "sjørøverskatt"...

Er han opptatt av biler? Gi ham en lekebil med en seddel inni...

Har han grønne fingre? Kjøp et lite "tre" i potte, og gjør det om til et pengetre, heng på 50 og 100-lapper:)

Har han noen interesser som koster en del`? Ønsker han seg f. eks dykkerlappen? Kjøp gavekort på kurset, eller kjøp maske og snorkel til ham...

Skrevet

For en 15 åring er antageligvis penger det mest personlige og fine han får:)

Skrevet

Tusen takk for kjempegode tips!! Det pengetreet hørtes virkelig kult ut!

HI

Skrevet

Jeg vet de fleste gutter i den alderen syns det er veldig tøft med et ordentlig tykt halskjede, type anker. Ellers er det vel stort sett penger det går i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...