Gå til innhold

Hvor lang tid tok det å nattavvenne poden din?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg har holdt på i fire(seks) netter nå. De to første nettene sov han natten gjennom (11 timer), men de siste fire har han våknet én gang hver natt. Det går egentlig veldig greit, han våkner, og jeg sier "Sshh", og så sovner han igjen, hehe. Han følger ordre i hvert fall! ;-)

Hvor mange netter med avvenning tok det før poden din sov natten gjennom? Og hvordan avvente du?

Skrevet

Når vi tok nattavvenningen var det 3 netter med skriking. Den 4. natta sov han langt bedre, ikke natta igjennom, men han la seg til igjen å sove når vi hysjet på han, eller la han ned igjen i senga. Sov bra i en uke(ikke hele natta, men våken 1-2 ganger, sovnet igjen raskt), så var det slutt, Det er vel 6-7 uker siden nå, og det er langt mellom de gode nettene :-(.

Skal sies at han er ganske stor, var 13,5 mnd når vi tok nattavvenningen, så vanene er godt innarbeidet. Det er nok forskjellige grunner til at det har sklidd ut igjen, han vil ikke sove(har alltid vært et problem), ubehag pga tannfrembrudd, feber og forkjølelse( 2 omganger).

Har ikke falt for fristelsen å begynne å amme igjen, men han våkner allikevel. Noen netter er vi heldige, og han sovner igjen ganske kjapt. Andre netter er han våken i 2-3 timer. Enten er han bare urolig og ikke får sove, eller så skriker han. Nå er vi fornøyd hvis han sover 5 timer i strekk. I natt sov han 6 timer, det er ny rekord. Men har ikke håp om at det skjer igjen på en stund.

Skrevet

Tok nøyaktig 3 netter med alle guttene. Da ble de lagt på eget rom og pappaen tok dem. Sove hele natten derimot kom ikke samtidig. Eldstemann r nå 7,5 år og sover fortsatt sjeldent en hel natt, men etter han var ca 3,5 år, er det sjeldent han vekker oss da. Han går på do, drikker vann osv og legger seg igjen. De to minste guttene har sovet hele natten med unntak av tannfrembrudd/sykdom/et og annet mareritt fra de var ca 9 mnd gamle.

Med hele natten mener jeg da fra ca 19-20 om kvelden til ca 6-8 om morgningen uten å vekke oss foreldre på noen måte.

Vesla er nå 8 mnd og jeg holder på med avvenning. Dette tar lenger tid av flere grunner. Ene er at vi ikke har noe eget rom å legge henne på enda, så hun må bi inne med oss til hun sover godt. Andre er at hun er ekstremt mammadalt og ikke lar seg roe av pappaen, men derimot roer seg ganske godt av meg. Tredje er at vi kan ikke la henne hyle (selv med trøst) etter 4-5 om morgningen fordi da vekker hun brødrene sine. Men, det er fremskritt da. Er ikke mer enn 2 uker siden hun fikk mat i 24-01 tiden og i 4-5 tiden, nå de siste nettene har hun kun fått mat i 5-tiden (+/- en halvtime), så er snart i mål dersom dette fortsetter :-) Hun våkner fortsatt utenom å ville ha melk da, er urolig og sånt, men det kommer seg langsomt dette også. Er mye bedre nå enn da hun var 6 mnd f.eks, så kanskje om 1-2 mnd sover hun rundt hun også?

Gjest eelis+kian
Skrevet

Åh, så synd da jenter :-/

Håper det går seg til for dere, og at jeg snart kan få hele natten for meg selv, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...