LykkenErTre Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Gutten min er snart 3 måneder og bruker mammaen som smokk. Dette går hardt ut over min nattesøvn for han henger fast i meg omtrent hele natta. Hvis han er mett og samtidig trøtt opplever jeg ofte at han blir irritert ved puppen. Han vil da ha kos og blir irritert for at det kommer for mye melk. Det er tydelig at han har et suge/ kosebehov som han kun får dekt ved å henge fast i mammaen. Har prøvd å få han til å ta forskjellige typer smokk uten å lykkes. Han får ikke til den sugeteknikken man bruker på smokken så han bare brekker seg. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få han til å ta smokken? Har noen av dere opplevd at de har tatt smokk etterhvert? Tar gjerne i mot andre tips også for å dekke suge/ kosebehov.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 huff, jeg var kosesutt for førstefrøkna mi...ho tok heller ikke sutt, prøvde alt... det eneste som hjalp litt var om jeg sov med en tsjorte e.l. så det luktet meg og så la jeg den i senga hennes... det hjalp litt. du må vel bare legge han, hver gang han sovner ved puppen, og gjøre dette hundre ganger til han skjønner at det er i senga han skal sove... ikke lett det der:/ for å ta sutten husker jeg at jeg fikk som tips å putte den i munnen og knipse forsiktig på den, da skal de vist begynne å suge... eller så kan man ta å putte den inn og ta den ut igjen mange ganger for å se om han tar tak.... ingenting av dette hjalp på mi tulle men du kan jo prøve, kanskje det funker for dere. tvi tvi:)
LykkenErTre Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Takk for svar :-) Vi få prøve oss frem. Kanskje det funker med en skjorte som lukter mamma
ellen-propellen Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg har ett par tips du kan prøve, de har virket her. Når du vet barnet brekker seg så kan du putte smokken i munnen hans,holde i den til han har brekt seg, så slippe den. Min 5 åring lærte mammaen (meg) at da sutter babyen:-O Putt sutten i munnen på babyen, og kos på kinnet i store sirkelbevegelser.Dette stimulerer sutting. Putt sutten i munnen på barnet og trykk barnet inni hånden, dette skal også stimulere sutting. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå